بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 18 فروردین 1403
بازدید: 40
اپلیکشن یادگیری زبان

امروزه با بیشتر شدن ابزارهای کاربردی، آموزش همه مهارت‌ها من جمله آموزش زبان انگلیسی آسان‌تر از پیش شده است. افراد می‌توانند با استفاده از اپلیکشن‌های مختلف، زبان را وارد زندگی روزمره‌شان کنند و مسیر آموزش را برای خود راحتتر کنند.
یکی از اولین گام‌ها برای شروع یادگیری زبان از این طریق، انتخاب یک اپلیکیشن مناسب است. این اپلیکیشن باید ویژگی‌هایی از قبیل محتوای آموزشی کامل، قابلیت‌ تعامل پذیری و رابط کاربری دوستانه را داشته باشد. بنابراین، قبل از انتخاب اپلیکیشن، به مقایسه و بررسی دقیق ویژگی‌ها بپردازید و با توجه به نیازهای خود، بهترین مورد را انتخاب کنید. البته جایگاه کتاب‌های آموزش زبان را نمی‌توان در این بین نادیده گرفت، به طور مثال شما می‌توانید با خرید کتاب‌های Family and Friends که برای سطح های اولیه زبان و به خصوص کودکان تدوین شده‌اند، زبان انگلیسی را عمیقتر بیاموزید.

اپلیکشن زبان شناس

تیم زبان شناس به مدت حداقل پنج سال، با زبان آموزان متعددی در ارتباط بوده و اپلیکشنی را متناسب با نیازهای زبان آموزان تهیه کرده که نه محدودیت زمانی و مکانی دارد و نه هزینه های سرسام آور. این اپلیکشن دارای بخش های مختلفی است که تمام مهارت های زبان از قبیل شنیداری، دیداری و نوشتاری را تقویت می‌کند.
پس از وارد شدن به برنامه و ثبت نام در آن، شما متناسب با سطح زبان خود به یکی از دوره ها هدایت می‌شوید. در هرکدام از آن‌ها، یک متن و یک صوت وجود دارد. متن را باز کنید و به صدای گوینده گوش دهید. اگر لغتی را در متن متوجه نشدید روی آن بزنید تا در دیکشنری‌های مختلف بتوانید معنایش را ببینید. حتی می‌توانید آن را به جعبه لاینر خود نیز، اضافه کنید.

اپلیکشن زبانشناس
برای آموزش و مرور لغات، زبان شناس در فواصل زمانی منظم لغات رو به شما یادآوری می‌کند.
می‌توانید سوالات خودتان رو در تالار گفتگوی برنامه مطرح کنید. همچنین بستری ایجاد شده است که بتوانید میزان یادگیری خودتان را ارزیابی کنید. هر روز که از زبان شناس استفاده می‌کنید، در اپلیکشن مشخص می‌شود و حتی اگر یک روز، آموزش را فراموش کنید، زبان شناس برایتان پیام می‌فرستد و کمک می‌کند که زنجیره آموزش را حفظ کنید.

اپلیکشن یادگیری زبان، لرنیت

اپلیکشن لرنیت آموزش زبان انگلیسی را به صورت ساده و روان و با استفاده از بهترین منابع آموزشی ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن برای همه سطوح مناسب است و تمرینات و درس‌های متنوعی را در سطح مقدماتی 1، مقدماتی 2، متوسط 1، متوسط 2 و سطح پیشرفته در بر دارد. این برنامه، زبان انگلیسی را به صورت سرگرمی و رقابت به شما آموزش می‌دهد. همچنین شما به استاد راهنما هم دسترسی دارید و می‌توانید سوالهایتان را از او بپرسید و اشکالاتتان را برطرف کنید.
هر درس علاوه بر مکالمه و متن اصلی، دارای درس آموزش گرامر و آموزش لغات است. همچنین برای تقویت مهارت اسپیکینگ شما، از شما می‌خواهد که لغات و عبارت‌های درس را تلفظ کنید.

اپلیکشن یادگیری زبان، لرنیت

اپلیکیشن بیاموز

این اپلیکشن لغات مختلف را بر اساس کاربرد و موقعیت‌های گوناگون به شما می‌آموزد. همچنین می‌توانید بر اساس حروف الفبا نیز لغات را بیاموزید و به تلفظ آن‌ها دقت کنید. کتابخانه گرامری برنامه، دارای یک مجموعه بزرگ از درس های گرامری مرتبط با زبان انگلیسی است که به صورت موضوعی دسته بندی شده‌اند و تقریبا تمام مباحث اصلی گرامری را پوشش می‌دهند. برای تقویت مهارت ریدینگ می‌توانید از داستان‌های کوتاهی که برایتان تدارک دیده شده، استفاده کنید. همچنین می‌توانید سراغ بخش موسیقی هم بروید و از طریق آن‌ها، لغات جدید را بیاموزید. مکالمات را هم در سطح بندی‌های مختلف قرار داده شده‌اند که به تقویت مهارت لیسینیگ و اسپیکینگ شما کمک می‌کنند.

اپلیکیشن بیاموز

اپلیکشن زبان دولینگو

اپلیکیشن Duolingo یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان است که امکان یادگیری زبان‌های مختلف را به کاربران ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن رایگان است و از روش‌های تعاملی و بازی‌محور برای آموزش زبان استفاده می‌کند. دولینگو دارای محتوای گسترده‌ای است که شامل دروس مختلفی از پایه تا پیشرفته می‌شود. این دروس شامل مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری هستند.
این برنامه از تکنیک‌های آموزشی مبتنی بر بازی استفاده می‌کند تا تجربه یادگیری را جذاب کند. این اپلیکیشن با اعطای امتیاز به کاربران برای انجام تمرین‌ها و رقابت با دیگر کاربران، انگیزه‌ی بیشتری برای یادگیری ایجاد می‌کند.

اپلیکشن زبان دولینگو

اپلیکشن همیار زبان

در همیار زبان از پایه‌ترین درس‌ها می‌توانید شروع کنید حتی از آموزش حروف الفبا! شما در برنامه به پرطرفدارترین کتاب‌های آموزشی و داستانی دسترسی دارید و تمام این کتاب‌ها به فارسی نیز ترجمه شده‌اند. همیار زبان معتقد است نمی‌توان یک برنامه جامع برای آموزش تدوین کرد که برای همه مفید باشد، بنابراین برای هر شخص متناسب با اهداف و خواسته‌های خودش برنامه آموزشی تدوین می‌کند.
با هر روز باز کردن برنامه، شما یک کلید دریافت می‌کنید و از طریق آن‌ها می‌توانید بعضی از دروس را به رایگان باز کنید. همچنین با پایان آموزش و قبولی در آزمون سطح آخر، می‌توانید مدرک معتبر همیار زبان را دریافت کنید.

اپلیکشن همیار زبان

اپلیکشن یادگیری زبان، رزتا استون

این برنامه ادعا دارد که شما در 100 روز و روزی یک ساعت، زبان انگلیسی را به طور کامل می‌آموزید و بیان می‌دارد شما پس از این 100 روز:
1-به راحتی و بدون استرس سفر خارجی می‌کنید و با مردم صحبت می‌کنید
۲-کتاب ها و مقالات خارجی را به صورت روان می‌خوانید
۳-اینترنت گردی و جستجو را به زبان اصلی انجام می‌دهید
۴-اخبار خارجی را از شبکه های اصلی می‌بینید
۵-کسب نمره عالی در آزمون های زبان(آیلتس-تافل و …)
این برنامه به عنوان بهترین روش آموزش زبان در جهان از سال 1998 می‌باشد و شما می‌توانید در هر سطح زبانی که هستید از آن استفاده کنید و دانش و مهارت‌های خود را در این حوزه افزایش دهید.

کلام آخر!
در این مقاله در مورد انواع اپلیکشن‌های مفید برای آموزش زبان انگلیسی صحبت کردیم. توجه داشته باشید انتخاب اپلیکشن متناسب با نیازهای فرد و هدفی که از آموزش دارد، می‌تواند متفاوت باشد. توصیه ما این است که نقاط قوت و ضعف انواع اپلیکشن‌ها را بررسی کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها