کتاب های آموزشگاهی زبان انگلیسی

امروزه در عصر ارتباطات اهمیت یادگیری زبان های خارجی به خصوص زبان انگلیسی که زبانی بین المللی می باشد بر هیچ کس پوشیده نیست. برای یادگیری یک زبان خارجی برای مثال انگلیسی  به صورت کامل ابزار های مختلفی می توانند به صورت موثر عمل کنند. کتاب های آموزشگاهی زبان های خارجی که در موسسات آموزشی زبان به کار گرفته می شوند، به عنوان یکی از مهمترین منابع آموزش زبان به شمار می روند. بسیاری از دانش آموزان ، دانشجویان  و مدرسین برای بهبود مهارت های زبان خود در زمینه های مختلف از آن ها استفاده می کنند. شما می توانید برای تهیه هر یک از کتاب های آموزشگاهی در سطوح مختلف با تخفیف ویژه، از وبسایت گالری کتاب آوا اقدام نمایید. 

کتاب های آموزش انگلیسی بزرگسالان

برای مشاهده هر دسته‌بندی، روی آن کلیک کنید

American English File

کتاب‌های American English File

Top Notch

کتاب‌های Top Notch

Touchstone

کتاب‌های Touchstone

Interchange

کتاب‌های Interchange

Navigate

کتاب‌های Navigate

Evolve

کتاب‌های Evolve

American Headway

کتاب‌های American Headway

Summit

کتاب‌های Summit

کتاب های آموزش انگلیسی کودک و نوجوان

برای مشاهده هر دسته‌بندی، روی آن کلیک کنید

Family and Friends

کتاب‌های Family and Friends

Big English

کتاب‌های Big English

Magic Time

کتاب‌های Magic Time

Oxford Phonics World

کتاب‌های Oxford Phonics World

First Friends

کتاب‌های First Friends

English Time

کتاب‌های English Time

Pockets

کتاب‌های Pockets

Heads Up

کتاب‌های Heads Up

Hip Hip Hooray

کتاب‌های Hip Hip Hooray

Teen To Teen

کتاب‌های Teen To Teen

Connect

کتاب‌های Connect

Big Fun

کتاب‌های Big Fun

Lets Go

کتاب‌های Lets Go

Got It

کتاب‌های Got It

Four Corners

کتاب‌های Four Corners

Word by Word

کتاب‌های Word by Word

Super Safari

کتاب‌های Super Safari

Longman

کتاب‌های Longman

خرید اینترنتی کتاب آموزشگاهی

در این بخش از وب سایت می توانید انواع کتاب های زبان آموزشگاهی را مشاهده کنید و به سبد خرید خود اضافه کنید تا در هر کجای ایران که باشید، در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید. گالری کتاب آوا ( آوا گالری ) با کامل ترین و متنوع ترین کتب دروس دانشگاهی و آموزشگاهی از ابتدا تا کنون همراه دانش آموزان و دانشجویان عزیز بوده است. یکی اهداف و ارزش هایی که همیشه گالری کتاب آوا در نظر داشته، این است که مجموعه ای کامل از همه سطوح و همه زمینه های آموزش زبان برای زبان آموزان فراهم کند. 

در حال حاضر اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر هیچ کس پوشیده نیست. افراد از طرق مختلف سعی در تقویت این مهم دارند. هرجایی که تقاضا برای امری یا کالایی افزایش یابد به تبع آن عرضه نیز بالا می رود. گرم شدن بازار آموزش زبان باعث افزایش گوناگونی کتاب های آموزشگاهی می شود.

این گوناگونی در کنار مزایا، نکاتی منفی همراه دارد. زیاد شدن گزینه ها انتخاب را سخت می کند. انتخاب کتاب مناسب از میان صدها کتاب کاری سخت است. فاکتور های گوناگونی وجود دارند که قبل از خرید کتاب باید به آنها توجه کرد.

خرید کتاب آموزشگاهی زبان

بی شک آموزش زبان خارجی به ویژه آموزش زبان انگلیسی یکی از دغدغه های بسیاری از افراد از دوران کودکی می باشد. شروع یادگیری زبان گاها از همان دوران کودکی است اما بعضا در سنین بالاتر و نوجوانی و گاها حتی در بزرگسالی نیز دیده می شود. دلایلی از جمله مهاجرت، ادامه تحصیل، یادگیری بعضی تخصص ها، مسافرت و یا علاقه شخصی به یک یا چند زبان خارجی می توانند از دلایل آموزش زبان باشند. یکی از انتخاب های هر فردی که علاقه مند به آموزش زبان می باشد مراجعه به موسسات آموزش زبان است.

موسسات آموزش زبان با تدوین و ارائه برنامه های آموزشی در تمام زمینه ها و هم چنین تمام سطوح در تلاشند تا زبان آموزان به بهترین نحو ممکن پروسه یادگیری یک زبان جدید را با موفقیت پشت سر بگذارند. در تمامی موسسات آموزش زبان کتاب های آموزشگاهی توسط مدرسین ارائه می شوند. بنابراین هر فرد علاقه مندی که به آموزشگاه های زبان مراجعه می کند برای شروع روند یادگیری خود نیاز است تا به تهیه کتاب زبان آموزشگاهی خود اقدام کند. گالری کتاب آوا افتخار دارد با تجربه دیرینه در زمینه فراهم کردن انواع کتاب های آموزشگاهی در سطوح مختلف و به همراه تخفیف ویژه، در خدمت شما عزیزان باشد.

کتاب های زبان از مبتدی تا پیشرفته

یادگیری زبان انگلیسی مانند هر مهارت دیگری نیاز به زمان دارد. این بازه زمانی هر چقدر از سنین پایین تر شروع شود، کوتاه تر خواهد بود. چرا که طبق تحقیقات انجام شده انسان در سنین کودکی بهتر می تواند یک زبان جدید را یاد بگیرد. یادگیری زبان انگلیسی یکی از زبان هایی است که در حیطه های مختلف کارایی دارد. از ادامه تحصیل و مسافرت تا تصمیم به مهاجرت از ملزومات بسیار مهم به شمار می آید. کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته مهم ترین و پایه ترین نیاز یک زبان آموز می باشند.

یک فرد علاقه مند به یادگیری زبان از ابتدای آموزش به یک کتاب آموزشی در کنار یک مدرس نیاز دارد. مسیر را با یک کتاب سطح مبتدی شروع کند ، با سطوح متوسطه ادامه دهد و در نهایت با بهره گرفتن از کتاب های آموزش زبان انگلیسی سطح پیشرفته با موفقیت این پروسه را پشت سر بگذارد.

برای خرید کتاب های آموزشگاهی می توانید از همین صفحه وارد دسته بندی مورد نظر وارد شوید!

کتاب های انگلیسی برای تقویت زبان

خرید کتاب های آموزشگاهی زبان، یکی از تخصصی ترین حوزه های فعالیت آوا بوک می باشد. زبان انگلیسی همانند هر زبان دیگری دارای بخش های مختلفی می باشد. داشتن توانایی و تسلط بر هر کدام از بخش های مختلف زبان انگلیسی که شامل توانایی نوشتن، خواندن و توانایی شنیداری و حرف زدن بسیار مهم بوده و  هر زبان آموزی برای اینکه بتواند ادعا کند زبان را به خوبی فراگرفته است بهتر است در تمامی این بخش ها آموزش های لازم را ببیند. گاها زبان آموز پس از اینکه مهارت های چهار گانه زبان را کسب کرد، تمایل دارد یکی از آن ها را تقویت کند.

کتاب های انگلیسی برای تقویت زبان با توجه به اهداف مختلف و زمینه های متفاوت از هم دیگر متمایز می باشند. کتاب های انگلیسی برای تقویت زبان شامل مجموعه ای از کتاب های درسی، کتاب های تمرین، کتاب های دستور زبان ، داستان کوتاه، کتاب های لغت و… می باشند که برای آموزش زبان های مختلف استفاده می شوند.این کتاب ها در بسیاری از آموزشگاه های زبان به صورت سرفصل های درسی و در سطوح مختلف ارائه می شوند. اما نکته قابل ذکر این است که این کتاب ها به صورت خودآموز یا self study نیز استفاده می شوند.

انتخاب کتاب آموزشگاهی مناسب

شما قبل از شروع به تهیه منابع باید در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنید. نتایج این آزمون به شما نشان می دهد که در کجای مسیر قرار دارید و به چه منابعی نیاز دارید. آزمون تعیین سطح را می توانید با مراجعه به آموزشگاه های آموزش زبان یا به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام دهید. مهم اینجاست که این آزمون تعیین سطح باید دقیق و کاربردی باشد.

با پشت سر گذاشتن آزمون تعیین سطح و نتایج مسیر مشخص می شود. کتاب های آموزشگاهی مورد نیاز مناسب سطح خود را پیدا می کنید؛ کلاس هایی که باید در آن شرکت کنید و همه آنچه در این مسیر یادگیری زبان به آن احتیاج دارید.

یکی از سطح بندی های معروف و کارآمد سیستم CEFR است. اکثر کتاب های معتبر سطح بندی کتاب های خود را براساس این مدل تهیه و منتشر می کنند. A1 تاA2  شامل سطح مقدماتی، B1  تا B2 شامل سطح متوسط یا همان Intermediate و در نهایت C1  تا C2 سطح پیشرفته (Advanced) می شود.

باید توجه داشته باشید کتابی که تهیه می کنید،مخصوصا در رده سنی بزرگسالان و پیشرفته منبعی جامع باشد. دارای کتاب اصلی (Student’s Book)، کتاب کار (Work Book) و لوح فشرده باشد. گاهی این لوح فشرده به شکل CD می باشد و مکالمات و Songs را شامل می شود. گاهی ین لوح به شکل DVD و دارای فایل های تصویری می باشد. این لوح فشرده بیشتر بر روی اسپیکینگ و لیسینیگ مانور می دهد.

این کتاب ها اکثرا دارای یک کتاب مدرس(Teacher’s Book) می باشند. این کتاب به مدرسین نحوه تدریس کتاب را نشان می دهد. مدرس با مطالعه این کتاب می تواند به راحتی زبان آموزان را در مسیر مورد نظر کتاب به پیش ببرد.

قبل از انتخاب کتاب، لهجه را در نظر بگیرید!

کتاب های آموزشگاهی به صورت گسترده در دو لهجه ارائه می شوند. شما باید پیش از فرآیند یادگیری و خرید کتاب آموزشگاهی، لهجه مورد نظر خود را انتخاب کنید. کتاب های آموزشگاهی دارای دو لهجه American  و British هستند. هر کدام از این دو لهجه بسیار مناسب هستند. انتخاب لهجه از ابتدای یادگیری شما را در مسیر مناسب شما قرار می دهد. انجام دادن این کار در بدایت امر شما را از سردرگمی احتمالی در میانه راه نجات می دهد.

تقسیم کتاب های آموزشگاهی در سنین مختلف

کتاب های آموزشگاهی دارای گوناگونی بسیار هستند. یکی از روش های تقسیم بندی آنها رده بندی سنین مختلف است. در تمامی سنین کتاب های آموزشگاهی مخصوص آن رده سنی باید مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از منابع مناسب مانند استفاده از داروی مناسب برای برطرف شدن بیماری است. دارو و کتاب هر شخص باید با توجه به شرایط او تجویز شود. یکی از این شرایط سن آن زبان آموز است.

کتاب های آموزشگاهی پیش دبستانی

اولین رده سنی کتاب های آموزشگاهی، کتاب های پیش دبستانی است. بر اساس تحقیقات انجام شده بهترین سن برای آشنایی با زبان دوم برای کودکان سنین 3 الی 5 سالگی است. مقصود ما کلمه آشنایی است. کودک در این دوره تنها باید با زبان دوم آشنا شود نه اینکه در مسیر سخت یادگیری قرار بگیرد. مجموعه Pockets  و Super Safari یکی از بهترین منابع برای رسیدن به این مقصود است.

کتاب های آموزشگاهی برای این منظور مناسب است که آموزش آنها تنها دیداری و شنیداری باشد. اکثرا آموزش این کتاب ها پیرامون رنگ آمیزی می باشد. این سهول در یادگیری با بازی های مختلف می تواند هم آشنایی کودک ما با زبان انگلیسی را بهتر کند و از طرفی فرآیند یادگیری برای آنها لذت بخش باشد.

کتاب های آموزشگاهی دبستان(کودکان)

آشنایی حداقلی کودک زبان آموز ما با زبان انگلیسی قبل از شروع مدرسه در این دوره بسیار به ما کمک می کند. در این دوره کودک از بعد آشنایی فراتر رفته و تقریبا به صورت جدی در مسیر یادگیری قرار می گیرد. کودک ما در این دوره در مسیر چهار مهارت اصلی یادگیری حاصل می کند. در اکثر کتاب های آموزشگاهی این دوره به جز کتاب اصلی یک کتاب Work Book به زبان آموز ارائه می شود.

زبان آموز در این دوره با گرامر و دایره لغات گسترده ای آشنا می شود. هدف یادگیری کودک در جهت فعالیت هایی است که در زندگی روزمره یک کودک وجود دارد. این دوره کتاب های آموزشگاهی بسیار مناسبی همچون مجموعه Family and Friends ، Oxford Phonics World  و Magic Time موجود می باشد.

کتاب های آموزشگاهی نوجوانان

کودکان پس از یادگیری حداقلی در دوره دبستان وارد دوره نوجوانی می شوند. این دوره همچون دوره های قبلی کتاب های مناسب خود را دارد. در این دوره برخلاف دوران کودکی کتاب های آموزشگاهی نه به صورت بازی و سرگرمی بلکه به صورت جدی آموزش زبان را در دستور کار قرار می دهد. در این دوره شما برای دوره بزرگسالی و یادگیری به صورت پیشرفته آماده می شوید.

کتاب های آموزشگاهی بزرگسالان

زبان آموز با طی دوره های قبلی یا به صورت مستقیم و به اقتضای سن از این دوره وارد آموزش زبان انگلیسی شود. اگر به صورت مستقیم از دوره سنی بزرگسالان وارد آموزش زبان انگلیسی می شوید، هیچ مشکلی ندارد. کتاب های این دوره دارای سطح بندی گسترده ای هستند. این کتاب ها از سطح مقدماتی (beginner) تا سطح پیشرفته (advanced) با شما همراهی می کنند.

کتاب های آموزشگاهی این دوره دارای گوناگونی بسیار می باشند. هر کدام از این کتاب ها با اینکه بر روی چهار مهارت اصلی زبان تاکید دارند لکن هرکدام نقاط قوت و ضعفی دارند. انتخاب هرکدام این کتاب ها بستگی به نتیجه آزمون تعیین سطح شما دارد. هر کدام از این کتاب ها با پوشش حداکثری مطالب مورد نظر، هرکدام بر روی یکی از مهارت های اصلی پافشاری بیشتری دارد.

کتاب های آموزشگاهی مناسب این سطح بسیارند. برای نمونه می توان به Top Notch،American English File  و American Headway اشاره کرد.

خرید کتاب زبان انگلیسی

در سایت گالری کتاب آوا، شما می توانید انواع کتاب زبان انگلیسی را در رده بندی ها و سطع بندی های مختلف به راحتی همراه با تخفیف ویژه فروش اینترنتی خریداری کنید.

دیگر نیاز نیست برای خرید کتاب زبان آموزشگاهی به صورت حضوری به دنبال آن بگردید، ما در فروشگاه اینترنتی خود در این صفحه انواع کتاب های پر طرفدار و پر فروش را دسته بندی کرده ایم تا دیگر بدون دغدغه پیدا کردن کتاب های زبان به راحتی آن را خرید کنید.

قیمت کتاب های آموزشگاهی

به تبع بسیاری از کالاها، قیمت کتاب های آموزشگاهی نیز در سالیان اخیر افزایش یافته است. متاسفانه تنها دقت کردن به قیمت کتاب ها ما را به مقصد نمی برد. در گذشته می بایست شخصا به دنبال کتاب ها می رفتید. در حال حاضر نیاز نیست شما خود را درگیر چنین مسائلی بکنید. تمامی کتاب های آموزشگاهی به صورت آنلاین در سایت ها موجود می باشند. تنها کاری که باید بکنید ورود به آنها و خرید کتاب مدنظرتان است. مخصوصا اینکه شما از این طریق هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی می کنید. گالری کتاب آوا با آرشیوی کامل و با تخفیفاتی ویژه کتاب آموزشگاهی مدنظر شما در اختیار شما می گذارد.

آموزش روان و محتوای مناسب

اگر به صورت حداقلی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید می دانید که یکی از مسائل اساسی کابردی بودن یادگیری است. منظور از کاربردی بودن یادگیری آن است که همه می توانیم گرامر و هر آنچه مربوط به آن است را سریع یاد بگیریم. حال به کار بردن آن چطور؟ به همان سرعت که یادگیری حاصل می شود، می توان از یادگرفته ها استفاده کرد؟ مشخصا جواب خیر است.

شما باید کتابی تهیه کنید که مسائل مختلف و مخصوصا گرامر زبان انگلیسی را کاربردی آموزش دهد. یادگیری زبان در عین حال که بسیار راحت است، به همان مقدار نیز سخت است. راحتی در یادگیری اولیه و سختی آن در استفاده معمول و روزانه از آن است. در نتیجه قبل از تهیه کتاب باید این فاکتور اساسی را در نظر گرفت. کتابی تهیه کنید که فراتر از یک آموزش خشک و ساده باشد. چراکه مسئله نه در یادگیری صرف بلکه در استفاده از زبان انگلیسی است.

جامع بودن کتاب آموزشگاهی

کتابی که تهیه می کنید باید جامع باشد. منظور از جامعیت عدم نیاز به کتاب های مشابه دیگر است. بسیار شایع است که زبان آموز تعداد زیادی از کتاب های مشابه و هم رده تهیه می کند. این کاری غلط است. شما باید یک کتاب آموزشی تهیه و با جلو بروید. فلذا کتاب مدنظر در کنار مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی باید بر روی گرامر و دانش لغات ما توجه کند.

علت چندکتابی شدن زبان آموزان همین امر است. تلاش و عجله به نتیجه در ابتدای کار و تهیه کتاب بدون تحقیق در نهایت کار او را به چندین کتاب می رساند. شما باید با دقت و تمرکز در مورد کتاب ها تحقیق کرده و سپس کتاب مدنظر خود را تهیه کنید. نتیجه اینکه دقت و توجه در انتخاب کتاب باعث می شود در آینده هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی کنید.

 

گوناگونی کتاب های آموزشگاهی زبان

کتاب های آموزش زبان یا همان course books به صورت متمرکز بر روی چهار مهارت اصلی دقت می کنند. این چهار مهارت اصلی شامل reading, writing, listening, speaking می شود. این کتاب ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. تفاوت این کتاب هابه صورت حداقلی است. در برخی موارد انتشارات متفاوتی پشت این کتاب ها هستند.

تفاوت واضح و آشکار کتاب های آموزشگاهی زبان در نقطه تمرکز آنها است. هر کدام از این کتاب ها از چهارچوب مشخصی پیروی می کنند. لکن در هر کدام از این کتاب ها نقطه تمرکز بر روی یکی از مهارت های چهارگانه است. به عنوان مثال American Headway یکی از کتاب های آموزشگاهی زبان در رده سنی بزرگسالان است. در این کتاب علاوه بر همه ابعاد تاکید بیشتری بر روی مهارت اسپیکینگ دارد.

هدف داشته باشید....

یکی از شکایت های مکرر و رایج زبان آموزان از خود همین کتاب ها است. شکایت زبان آموزان به طور دقیق از ملالت بار بودن و خسته کننده بودن کتاب ها است. اگر از روی رفع تکلیف نه تنها مطالعه زبان بلکه هر کاری انجام می دهید، همین الآن آن را رها کنید. کاری که از روی رفع تکلیف انجام شود هیچ فایده ای برای کسی ندارد. شما برای مطالعه زبان باید هدف و انگیزه مشخصی داشته باشید.

مطالعه و یادگیری زبانی دیگر برای اکثر افراد مقوله ای خسته کننده است. شما اولین نفری نیستید که با این مهم برخورد می کنید. افرادی قبل شما آن را متوجه شدند ولی توانسته اند از این گذرگاه عبور کنند. این خود می تواند محرک مهمی برای شما باشد. در کنار این مسئله خود شما باید دارای تابلو هدف گذاری باشید. این تابلو باید دارای اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد. این تابلو باید واقع گرایانه باشد و به شما انگیزه دهد.

نحوه استفاده از کتاب آموزشگاهی زبان

پروسه انتخاب کتاب مناسب خود داستان مفصلی است. اشتباه پرتکرار زبان آموزان در این مسیر عدم پیروی از چهارجوب کتاب است. این مهم در زبان آموزان که در سطح بالا هستند، پیش می آید. شما باید درس به درس و در مسیر کتاب حرکت کنید. استفاده خودسرانه و خارج از نسخه یک دکتر هیچوقت شما را به بهبودی نمی رساند. هر کتاب را به مثابه یک نسخه باید دید. هرآنچه را در نسخه آمده است را باید مو به مو انجام داد.

بالاتر ذکر شد که هر کدام این کتاب ها بر روی یک مهم بیشتر تمرکز دارند. فلذا بهتر است این مسئله با نقطه ضعف شما جمع شود. به عنوان مثال اگر در قسمت مکالمه بیشتر از دیگر از مهارت ها ضعیف هستید کتاب American Headway می تواند گزینه خوبی باشد. تنها به کتاب تکیه نکنید و برای تقویت نقاط ضعف خود از مکمل های دیگر نیز کمک بگیرید.

نتیجه گرفتن نیازمند فداکاری و ایثار است. مطالعه یک کتاب به تنهایی مفید است ولی می توان با مکمل ها نتیجه سریع تر و بهتری گرفت. اینجاست که باید روش خودآموز وارد پروسه آموزش بشود. روش خودآموز به صورت خلاصه وارد کردن زبان انگلیسی در تمام نقاط و اوقات زندگی است.