یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان میبرد؟

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 20 تیر 1402
بازدید:
یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان میبرد؟ - گالری آواگستر

تبلیغات بسیاری برای یادگیری زبان در حداقل زمان ممکن وجود دارد. بسیاری از موسسات با همین تبلیغات و وعده ها زبان آموز جذب می کنند. حال اینکه یادگیری زبان انگلیسی و پاسخ دادن به این پرسش خود مقوله ای اشتباه است. اشتباه بودن آن اینجا مشخص می شود که اولا مقصود از یادگیری زبان چه سطحی است. دوما این پروسه زمانی از شخصی به شخص دیگر متفاوت است.

محاسبه زمان یادگیری به فاکتور های متعددی بستگی دارد. اگر مقصود ما از یادگیری زبان شرکت در آزمون های متفرقه ای چون آیلتس و تافل می باشد، خود به خود پروسه متفاوت تر می شود. به عبارتی اگر یادگیری را یک مسافرت جاده ای در نظر بگیریم، باید مبدا و مقصد مشخصی برای آن قائل شد. مشخص کننده مبدا ما آزمون تعیین سطح و پیدا کردن نقطه شروع می باشد.

امروزه بیشترین خواهان یادگیری زبان های خارجی کسانی هستند که قصد مهاجرت دارند. در پروسه مهاجرت زمان اهمیت دو چندانی پیدا می کند. در نهایت این سوال که یادگیری زبان انگلیسی چه قدر زمان میبرد بسیار مصطلح می شود.

انگیزه بزرگ ترین محرک در مسیر یادگیری

انگیزه شاید بزرگ ترین محرک در مسیر یادگیری است. از زمان های قدیم این انگیزه برای کشف دنیاهای جدید بوده که منجر به پیشرفت و راحت شدن زندگی امروزه شده است. به عنوان مثال انگیزه مهاجرت و رفتن به کشور و دانشگاهی جدید باعث می شود شخص به تب و تاب یادگیری زبان بیافتد.

انگیزه همانطور که ذکر شد سوخت محرک ما در این مسیر است. بسیارپیش آمده که زبان آموز با شور و شوق فراوان شروع می کند لکن رفته رفته خسته و فرسوده می شود. کارآیی و بازدهی مراحل ابتدایی از بین می رود. حال آنکه با سرعتی مطمئنه و به صورت پیوسته باید جلو رفت. نباید با حداکثر قدرت شروع کرد. گاهی باید به آرامی و قدم به قدم حرکت کرد.

انگیزه عنصر مهمی است. گاهی حتی باید در مسیر به خود یادآوری کنیم که چرا در این مسیر قرار گرفتیم. یادآوری مقصد زیبا، انگیزه ما را دوباره و دوباره بیشتر می کند.

مداومت و تداوم

عنصر مفقود حلقه یادگیری در بسیاری از زبان آموزان مداومت و تداوم است. اگر انگیزه سوخت محرک ماشین باشد، تداوم موتور این ماشین است. با صلابت و با ثبات ادامه دادن حتی با سرعت کم، نشان دهنده در حال حرکت بودن شما است. راه، با راه رفتن شکل می گیرد. فلذا نه با ساعات زیاد مطالعه بلکه با تعداد ساعت کمتر ولی با تداوم است که شما همچنان در مسیر یادگیری زبان می مانید.

توانایی جزو مواردی است که کمتر کسی از آن به شما می گوید. توانایی انسان ها در امور مختلف متفاوت است. ممکن است توانایی شما در یادگیری زبان انگلیسی بیشتر و یا کمتر از بقیه باشد. این کم و زیاد بودن را مدیریت کنید. به عنوان مثال ممکن است توانایی شما کمتر از بقیه باشد. حال شما باید با در نظر گرفتن آن بیشتر تلاش کنید و از خود دلسرد نشوید.

آدمیزاد همچون تکه هایی از آهن و ربات نیست. آدم ها در شرایط و وضعیت های یکسان بازدهی های مشابه ای ندارند. این امر را از بدایت کار در ذهن خود داشته باشید، بهتر است. چراکه اگر غافل از آن باشید در ادامه مسیر ممکن است موجب دلسردی شما بشود.

یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟

یادگیری زبان انگلیسی کاری سخت است. به تبلیغات دروغین گوش نکنید. هر کاری در دنیای آدمی سختی های خاص خود را دارد. از جانب یک تماشاگر گل کردن توپ کار راحتی برای مهاجم است. لکن زمانی که خود در آن شرایط قرار بگیرید قضیه بسی سخت تر می شود. با قرار گرفتن در مسیر متوجه سختی های آن می شوید. از طرف دیگر راه های غلبه به آن سختی ها را نیز پیدا میکنید. اگر هم نتوانید به آن غلبه کنید، به مرور زمان به آنها عادت می کنید. آدمی بنده عادت است.

یادگیری زبان انگلیسی و تسلط کامل بر روی آن به پارامتر های مختلفی بستگی دارد. این پارامتر ها و عنصر های لازمه برای شما روشن شد. به وعده های دروغین گوش نکنید. به کسانی که این مسیر را طی کردند، رجوع کنید. مشورت کنید و راه های مناسب خود را ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها