یادگیری زبان انگلیسی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 26 فروردین 1402
بازدید:
یادگیری زبان انگیلیسی - سایت گالری کتاب آوا

زبان انگلیسی یکی از پرکاربرد ترین زبان ها است. نه تنها زبان رسمی بسیاری از کشورها است بلکه به عنوان یک زبان بین المللی ما باید آن را یاد بگیریم. اهداف ما از یادگیری زبان انگلیسی شامل موارد بسیاری چون مهاجرت، مسافرت ، خواندن کتاب های منبع و تخصصی و موارد این چنین است.

چرایی یادگیری زبان انگلیسی

نصف حل مسئله فهمیدن صورت مسئله است . اگر ما این چرایی را به صورت دقیق درک و هدفی برای خود انتخاب کنیم،  راه ما برای شروع و یادگیری زبان انگلیسی بسیار آسان تر خواهد بود. این دلایل شامل موارد مختلف می باشد:

  1. مهاجرت : ما برای مهاجرت به کشورهای خارجی چه به صورت مهاجرت شغلی و چه به صورت تحصیلی باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشیم . برای این امر لازم است آزمون های مختلفی چون IELTS و TOFEL را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
  2. مسافرت: یکی از علت های یادگیری زبان انگلیسی میتواند مسافرت باشد. زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در بسیاری از کشورها شناخته میشود. تسلط حداقلی ما بر روی زبان انگلیسی میتواند به ما کمک کند تا مسافرتی راحت و بدون دغدغه را تجربه کنیم.
  3. کتاب های منبع: در بسیاری از رشته های دانشگاهی کتاب های منبع و اصلی به زبان انگلیسی نوشته شده اند. با تسلط به زبان انگلیسی میتوانیم کتاب های منبع و زبان اصلی را بخوانیم.
  4. فرصت های شغلی بیشتر و بهتر: تسلط بر زبان انگلیسی می تواند یکی از برتری های ما در دنیای کسب و کار به نسبت رقبای دیگر باشد. یا حداقل این تسلط بر زبان خارجی باعث بهتر شدن رزومه ما و جلو افتادن از بقیه در راه کسب یک فرصت شغلی مناسب باشد.
  5. دسترسی سریع به مقالات علمی: بسیاری از مقالات علمی معتبر در ابتدای امر به زبان انگلیسی منتشر می شوند . تسلط ما بر روی زبان انگلیسی منجر می شود بتوانیم به این مقالات دسترسی داشته و برای مطالعه آنها منتظر ترجمه شدن این مقالات نباشیم.

روش های یادگیری زبان انگلیسی

فردریش نیچه، فیلسوف آلمانی، معتقد بود که “کسی که در زندگی خود چرایی برای زیستن داشته باشد ، هر چگونه ای را پشت سر می گذارد.” فی الواقع اینجا یعنی اگر ما در مسیر درستی قرار گرفته باشیم، روش های درست و سریع دستیابی به مطلوب مدنظر ما هم فراوان و پیدا کردن آن برای ما راحت خواهد بود.

قبل از تعیین روش برای یادگیری زبان انگلیسی ما باید در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنیم تا بدانیم هر یک از چهار مهارت اصلی خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و گوش دادن ما در چه سطحی قرار دارد. بعد از اینکه نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کردیم باید به دنبال انتخاب روش برویم.

روش های یادگیری زبان انگلیسی در یک تقسیم بندی گسترده در دو دسته کلی قرار می گیرند:

  1. روش های خود آموز : در این متدها ما با تکیه به روش هایی نظیر گوش کردن به موسیقی های انگلیسی، تمرین مداوم و روزانه، خواندن کتاب های انگلیسی و… به دنبال تقویت زبان انگلیسی هستیم . به طور خلاصه در این روش ها ما خودمان به تنهایی آن را انجام می دهیم. در این روش با تلاش و برنامه خوب میتوان سریع و کم هزینه زبان انگیلیسی را یاد گرفت.
  2. روش آموزشگاهی : در این روش شما باید به کلاس های تقویت زبان رفته که مشخصا یکی از کتاب های آموزشگاهی برای یادگیری شما انتخاب شده و با متد کلاسی پیش خواهید رفت. نتیجه و بازدهی شما در این روش تا حدود زیادی به انتخاب کلاس و مدرس خوب وابسته است. بهتر است قبل از انتخاب در این مورد به خوبی تحقیق کنید تا از اتلاف هزینه و وقت خود جلوگیری کنید.

برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

گالری کتاب آوا

دیدگاه‌ها