گرامر زبان انگلیسی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 28 اردیبهشت 1402
بازدید:
گرامر زبان انگلیسی - گالری کتاب آواگستر

گرامر زبان انگلیسی همان دستور زبان است. اگر زبان انگلیسی را به اتومبیل تشبیه بکنیم، گرامر یا همان دستور زبان موتور آن است. چهار مهارت اصلی به مثابه همان چهار چرخ اتومبیل است. لغات و واژگان به مثابه سوخت است. مهارت های چهارگانه شما هر چه قدر هم بالا رود اگر موتور ماشین روشن نشود، نمی توانید حرکت کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در کشور ما، مخصوصا در مدارس، یک آموزش گرامر محور است. در این آموزش کمتر به مهارت های چهارگانه اشاره می شود. شخص پس از یادگیری گرامر و ناتوانی در چهار مهارت اصلی به نحوی از آموزش زبان دلسرد می شود.

پاشنه آشیل بسیاری از زبان آموزان همین مسئله است. آموزشی گرامر محور و عدم تاکید بر مباحث دیگر زبان همین پاشنه آشیل است. زبان آموز پس از شروع یادگیری متوجه می شود که در مهارت های اصلی ناتوان است. نتیجه چنین مسئله ای دلسردی او از یادگیری و مخصوصا یادگیری گرامر می شود.

گرامر چیست؟

گرامر به نحوی قاعده و اصول هر زبانی است. بدون یادگیری آن تمام دانش شما به نحوی پوچ و بی اثر است. شما قبل از زندگی در هر کشوری نیازمند آن هستید که قوانین آن کشور را بدانید. در ایالات متحده بسیاری از موارد است که در ایالتی خلاف و در ایالتی دیگر خلاف نمی باشد. شما باید به هر نحوی با این قوانین آشنا بشوید.

دستور زبان شامل مباحث بسیاری است. این فراوانی ممکن است در ابتدای امر شما را بترساند. حال آنکه این ترس در برخورد اولیه با هر موضوع جدیدی قابل پیش بینی است. شما نیاز نیست تمام و کمال برای یادگیری گرامر وقت صرف بکنید. این گرامر را شما در حین یادگیری هم خود گرامر و هم در حین مهارت های اصلی مرور کرده و تمرین می کنید.

آموزش چند محوری یکی از روش های بسیار موفق است. شما در حین تمرین ریدینگ و خواندن مطالب جدید ممکن است با یک قاعده گرامری که به تازگی یاد گرفته اید، آشنا بشوید. این آموزش همزمان و چند محوری را باید در برنامه های خود قرار دهید.

یادگیری گرامر را فراموش نکنید!

یادگیری گرامر و تقویت آن را هیچ گاه نباید فراموش کنیم. دلسردی از یادگیری گرامر که پیش تر ذکر شد همواره باعث می شود زبان آموزان از آن غفلت کنند. یادگیری همزمان باید همواره در دستور کار باشد ولی به صورت جداگانه نیز باید برای ان وقت بگذارید.

ساعتی مشخص از زمان یادگیری زبان انگلیسی شما باید به گرامر و دستور زبان اختصاص دهید. این یادگیری باید مداوم و همیشگی باشد. مرور باید در دستور کار شما باشد. یکی از فرار ترین مباحث زبان انگلیسی همین دستور زبان است.

گرامر مهم تر است یا لغات؟

دانش و مهارت بالای شما در گرامر بسیار مفید است. لکن این دانش و مهارت گرامری به تنهایی و خود به خود نمی تواند کاملا پاسخگو باشد. قطعا به حالت مخالف هم این قضیه صادق است. اگر شما دایره ای گسترده و مختلف از لغات داشته باشید هم نمی توانید جای خالی دانش گرامر را پر کنید.

گرامر و لغات دو امر مجزا از یکدیگر نیستند. فلذا نمی توانیم بگوییم کدام یک مهم تر از دیگری است. حال اینکه این دو بیشتر به حالت برادر می باشند. اگر هر دو در کنار یکدیگر و همراه هم باشند می توانند بسیار به شما کمک کنند.

گرامر و جایگاه آن در یادگیری زبان انگلیسی برای شما در این مقاله مشخص شد. شما باید آن را فراموش نکرده و همواره مشغول یادگیری آن باشید. در کنار یادگیری باید مطالب یادگرفته شده را همواره مرور کنید. با مرور شما می توانید مباحث را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت خود انتقال دهید. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها