چگونگی شروع یادگیری زبان

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 12 تیر 1402
بازدید:
چگونه یادگیری زبان انگلیسی را شروع بکنم؟ - آواگستر گالری

همه ما در زندگی دارای اهدافی هستیم. سخت ترین کار دنیا شروع آن است. بعد از شروع کار ممکن است ماهیت آن امر، سختی و آسانی، مدت زمان و خیلی دیگر از متغیرهای کار برای ما تفاوت پیدا کند. با پرت شدن به دریا است که متوجه ماهیت دریا و مواج بودن آن می شویم. ممکن است قبل آن همه امواج،قدرت امواج و همه موارد را حساب کتاب کنیم ولی بدون شناکردن هیچگاه یک شناگر ماهر نمی شویم. پایان رویاپردازی و شروع به ما نشان می دهد که واقعیت امر چگونه است. شما ممکن است ساعت ها چگونگی شروع یادگیری زبان انگلیسی را تحقیق کنید. این تحقیق قطعاً مفید خواهد بود. باید این را در نظر داشته باشید که تحقیق بیش از اندازه باعث سردرگمی شما می شود. از طرف دیگر شروع شما را به تاخیر می اندازد. مسئله مهم داشتن اطلاعات کافی و شروع بدون اتلاف وقت است.

انتخاب کردن هدف

برای انجام هر کاری باید هدفی باشد. شما غذا می خورید چرا که نیاز دارید گرسنگی خود را برطرف کنید. نکته ظریف این مبحث ایجاد نیاز است. شما هدفگذاری هایی براساس نیاز هایتان دارید. همه ما در طول زندگی در جهت اهدافی حرکت می کنیم. این اهداف نیاز های ما را برطرف می کند.

حال باید قبل از اینکه هدفی مشخص داشته باشید، باید بدانید چرا به زبان انگلیسی نیاز دارید. این نیاز است که هدف ما را تشکیل می دهد. هدف گذاری مسئله مهمی است و نباید به سادگی از کنار آن گذر کرد. این هدف ما خواهد بود که در طول مسیر به ما انگیزه و دلگرمی خواهد داد پس در انتخاب آن باید دقت عمل به خرج داد.

آزمون تعیین سطح

شما پس از یافتن نیاز خود و هدف گذاری باید در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنید. این آزمون تعیین سطح می تواند به صورت آنلاین یا حضوری باشد. این بستگی به انتخاب شما دارد. این آزمون تعیین سطح باید دقیق و کاملا جدی باشد. اگر در خانه و به صورت آنلاین در آن شرکت می کنید سعی کنید شرایط آزمون حضوری را برای خود بازسازی کنید.

نتایج آزمون تعیین سطح بسیار مهم است چراکه طبق آن شما باید برنامه ریزی و کتاب های آموزشگاهی را تهیه کنید. با آزمون تعیین سطح شما در یکی از سطوح شش گانه ؟ قرار می گیرید. شما باید کلاس ها مدنظر سطح خود را بروید. کتاب های مناسب سطح خود را تهیه کنید. این آزمون را جدی بگیرید چراکه با این آزمون همه چیز به ورطه عمل می آید. پس چه بهتر که شروعی درست و اصولی داشته باشید.

 

 

انتخاب روش مطالعاتی

1.روش خودآموز: یکی از روش های رایج ، روش خودآموز در چگونگی شروع یادگیری زبان انگلیسی است. در این روش شما تنها متکی به خود هستید و بدون کمک مدرس یا آموزشگاه های تدریس زبان سعی در تقویت زبان انگلیسی خود را دارید. در این روش شما به صورت کامل زبان انگلیسی را وارد زندگی خود می کنید. این روش برای کسانی که مبتدی هستند یا در سطوح پایین تر قرار دارند، پیشنهاد نمی شود.

2.روش آموزشگاهی: در این روش شما با کمک از دیگران سعی در شروع یادگیری زبان انگلیسی دارید. در این روش شما به یکی از آموزشگاه های تدریس زبان رفته و مدرسی برای شما تعیین می شود. این مدرس کتاب هایی معرفی می کند و شما به صورت هفتگی و گام به گام در مسیر جلو می روید.

تهیه منابع مناسب

ماهر ترین مکانیک هم بدون داشتن ابزار مناسب فرقی با یک فرد عادی ندارد. شما باید ابزار و منابع مناسب خود را تهیه کنید و در اختیار داشته باشید. منابع مناسب شما را آزمون تعیین سطح شما مشخص خواهد کرد. تمامی کارایی این بخش به نتیجه آزمون تعیین سطح شما بستگی دارد.

باید توجه داشته باشید که حتما باید منابع مورد نیاز سطح خود را تهیه کنید. اگر این منابع بالاتر از سطح شما باشند باعث سختی بیش از حد آنها می شود. این امر باعث می شود شما زود از مطالعه آنها دست بکشید. از طرف دیگر منابع پایین تر از سطح شما باشند باعث مشکلات دیگری می شود. در انتخاب و تهیه منابع دقت داشته باشید تا وقت و هزینه خود را تلف نکنید.

ما در این مقاله سعی کردیم فرض را بر آن بگیریم که شما در ابتدای مسیر قرار دارید. شما پس از طی این فرایند، به خوبی در مسیر شروع قرار می گیرید. موفقیت در این راه به پیوستگی شما در این مسیر بستگی دارد. شما باید به برنامه و مسیر خود ایمان داشته باشید و در این مسیر ماندگار بمانید. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها