چهار مهارت اصلی زبان

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 24 فروردین 1402
بازدید:
گالری کتاب آوا

چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی عبارتند از،خواندن، نوشتن، حرف زدن و گوش دادن. یک کودک از بدو تولد تا زمانیکه بتواند با محیط و اطرافیان خود کاملا ارتباط برقرار کند نیاز به تسلط کافی روی زبان دارد. او به مرور همه بخش های یک زبان را فرا میگیرد. در ابتدا گوش می کند. سپس به مرور حرف میزند. به مدرسه می رود و خواندن و نوشتن را یاد می گیرد. همه زبان ها همانند زبان مادری مان این چهار مهارت اصلی را دارند. برای یادگیری کامل یک زبان، طبیعتا فراگیری تمام مهارت های امری مهم و حیاتی است. در این مقاله قصد داریم به صورت کلی چهار مهارت اصلی زبان را بررسی کنیم.

مهارت ریدینگ (READING) :

همان طور که از نام این مهارت پیداست، به توانایی خواندن و درک شما از متن های به زبان انگلیسی دلالت می کند. یکی از مهارت های بسیار کاربردی می باشد. زیرا که در خواندن تکست های به زبان خارجی که یکی نیاز های اولیه شماست از آن بهره می برید. نام این مهارت به صورت کلی به مجموعه توانایی ها دلالت می کند. چرا که مجموعی از مهارت ها در کنار هم باعث می شود تا شما بتوانید بخوانید. توانایی هایی مانند تسلط روی گرامر و دستور زبان انگلیسی و لغات مختلف از جمله این توانایی هاست. در زبان انگلیسی به این مهارت، مهارت READING (ریدینگ) گفته می شود.

مهارت رایتینگ (WRITING) :

مهارت رایتینگ به توانایی نوشتن در زبان میپردازد. تسلط کافی روی این مهارت نیز در زمینه های مختلف به خصوص شرکت در آزمون های بین المللی بسیار کارساز خواهد بود. این مهارت قواعد و چهارچوب های خاص خود را داراست. علاوه بر تسلط روی گرامر، شما باید با قواعد نوشتن نیز کاملا آشنا باشید. یکی از مواردی که در تقویت مهارت رایتینگ بسیار کمک کننده می باشد مطالعه متون و کتاب های داستان به زبان انگیسی است.

مهارت اسپیکینگ ( SPEAKING) :

بی شک یکی از توانایی های مهم و در عین حال بسیار کاربردی زبان، اسپیکینگ می باشد. شاید به نحوی همه مهارت های یک زبان، در خدمت اسپیکینگ باشند. با این توانایی شما به راحتی با اطرافیان از طریق مکالمه ارتباط برقرار می کنید. نیاز های خود را عنوان کنید. به راحتی زمانیکه در هتلی که در کشوری دیگر است مستقر شدید، دغدغه ارتباط با مسئولینش را ندارید. به خرید میپردازید. کنفرانس خود را به زبان انگلیسی برگزار می کنید. این ها فقط گوشه کوچکی از کاربرد های بی نظیر این توانایی زبان است.

مهارت لیسینینگ (LISTENING) :

این مهارت نیز به نوعی یکی از توانایی های بسیار کاربردی در دنیای زبان است. اینکه یک ویدیو به زبان اصلی را بدون مشکل در فهم آن بتوانیم ببینیم بسیار لذت بخش است. پادکست های انگلیسی را متوجه شویم. بدون مشکل در فهم جملات و عبارات ارتباط برقرار کنیم. در کلاس های درسی مقاطع بالا دچار مشکل در فهم جملات نشویم. فقط گوشه کوچکی از مزایای این مهارت بی نظیر است.

چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی شامل رایتینگ، ریدینگ، لیسینینگ و اسپیکینگ می باشد. در این مقاله به صورت کاملا مختصر با چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی آشنا شدیم. کسب مهارت در تمام این شاخه ها نیاز به آموزش دارد. موسسات آموزش زبان با برگزاری کلاس ها با بهره گیری از کتاب های آموزشگاهی به آموزش مهارت های چهارگانه میپردازند. گالری کتاب آوا کامل ترین مرجع کتاب های آموزشگاهی افتخار مفتخر است که تامین کننده کتاب های آموزشگاهی مراکز و شما زبان آموزان گرامی باشد.

همچنین می توانید برای گفتار درمانی در ارومیه به وب سایت دکتر شنگه نیز مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

گالری کتاب آوا

دیدگاه‌ها