چرا کتاب انگلیسی بخوانیم؟ (Text Book)

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 20 اردیبهشت 1402
بازدید:
چرا باید کتاب انگیلیسی بخوانیم؟ - گالری کتاب آواگستر

خواندن کتاب به زبان انگلیسی فواید و مزیت های فراوانی دارد. اگر شما در مسیر یادگیری زبان هستید، برای شما دو چندان پیشنهاد می شود. خواندن کتاب به زبانی غیر از زبان مادری مهارت ریدینگ ما را تقویت می کند. از طرف دیگر این مهم به ما آموزش می دهد بتوانیم به آن زبان تفکر کنیم. این مهارت تفکر در نوشتار آن زبان هم به شما کمک بسیاری می کند.

هدف ما از کتاب در این نوشته کتاب های غیر آموزشی و غیر درسی می باشند. این کتاب ها دارای طیف و گوناگونی بسیاری هستند. شما می توانید در موضوعات مختلف به زبان انگلیسی مطالعه کنید. این مهم با تمرین و مداومت باعث پیشرفت شما در امر خواندن می شود. این مهارت خوانش به زبان انگلیسی برای شما همچون یک دستبند طلا خواهد بود. بسیار از آن در آینده استفاده می کنید.

باید های خواندن کتاب های انگلیسی

خواندن کتاب ها به زبان انگلیسی فواید بسیاری برای شما دارد لکن قبل از شروع کار نکاتی است که باید به آن توجه بکنید. با دانستن این نکات مهم و کلیدی شما می توانید خواندن را به شیوه درست شروع بکنید. رعایت نکات لازم این امر شما را از آسیب هایی چون خسته شدن و نصفه رها کردن کتاب ها دور می کند.

انتخاب کتاب مناسب

شما باید قبل از هرکاری کتاب مناسبی را برای شروع کار انتخاب بکنید. انتخاب کتاب تاحدود بسیار زیادی به سطح زبان شما بستگی دارد. اگر در سطوح ابتدایی قرار دارید با کتاب های ساده و ابتدایی شروع کنید. مسئله دیگر موضوع کتاب است. موضوع کتاب باید برای شما سرگرم کننده باشد. این موضوع نباید مسئله ای سخت باشد که از خواندن آن خسته شوید.

کلمه به کلمه ترجمه نکنید.

یکی از اشتباهات مرسوم کسانی که شروع به خواندن می کنند، همین امر است. هدف شما خواندن کتاب و متوجه شدن موضوع کتاب است. شما قرار نیست آن کتاب را ترجمه کنید. در نهایت امر اگر گاهی متوجه بعضی کلمات نشدید، اتفاقی وحشتناک نیافتاده است. باید به صورت کلی متوجه مفهوم آن پاراگراف شوید. از ندانستن معنی کلمات نترسید.

کلماتی که بلد نیستید را یادداشت کنید

طی پروسه خواندن کتاب ممکن است با کلماتی نامانوس و متفرقه برخورد داشته باشید. شما می توانید این کلمات را یادداشت کنید. پس از تمام شدن فرآیند مطالعه به دنبال معنی آن کلمات بروید. با یادگیری کلمات جدید و مرور آنها رفته رفته دایره لغات شما گسترده می شود. این دایره لغات گسترده شما را در خواندن کتاب های دیگر روان تر و راحت تر جلو می برد.

فواید خواند کتاب های انگلیسی

خواندن کتاب به زبانی غیر از زبان اصلی خود آورده های فراوانی برای شما دارد. نام بردن تمامی آنها خارج از حوصله این نوشتار است. با انجام این کار خود شما به راحتی با فواید کتاب خواندن، آن هم به زبان انگلیسی بهتر از هرکس دیگری آشنا می شوید.

تقویت مهارت ریدینگ

خواندن کتاب به زبان انگلیسی شما را در مهارت ریدینگ به پیشرفت قابل توجهی می رساند. فارغ از اینکه مهارت شما در زبان انگلیسی در چه سطحی است، خواندن کتاب به زبان انگلیسی پس از مدتی به صورت فاحش و محسوس اثر خود را نشان می دهد. این مقوله یکی از راه های تقویت زبان به روش خودآموز است که بسیار موثر است.

فکرکردن به زبان انگلیسی

زمانی که شما شروع به مطالعه می کنید با روش نوشتن و فکر نویسنده آشنا خواهید شد. این امر در بدایت کار برای شما عجیب است ولی با گذر زمان شما را از کلیشه ذهن خود ازاد می کند. منظور از این کلیشه مشکل اکثریت زبان آموزان است. شما با تمرین کتاب خواندن توانایی پیدا می کنید در خارج از زبان خود تفکر کنید. این تفکر خود به خود بر روی مهارت های دیگر شما همچون مهارت رایتینگ اثر محسوسی می گذارد.

آشنایی سریع با موضوعات و کتاب های دست اول

با شروع کتاب خواندن به زبان انگلیسی و اصرار بر ادامه این فرآیند اتفاق بسیار مثبتی برای شما رقم می خورد. شما با مداومت در این کار به مرور زمان حرفه ای تر می شوید. اثرات این حرفه ای بودن این است که می توانید هرکتاب و مقاله ای که منتشر شد را از زبان اصلی بخوانید و به آن دسترسی داشته باشید.

کتاب ها اصلی در هر رشته ای و مقالات معتبر ابتدا به زبان انگلیسی منتشر شده و سپس به فارسی ترجمه می شوند. آشنایی شما به زبان انگلیسی و مهارت شما در کتاب خواندن به زبان انگلیسی، در این وهله شما را در مقایسه با هم ردیف های خود بسیار به جلو پرتاب می کند.

در مقاله تلاش شد هرچند به صورت مختصر شما را با فرآیند کتاب خواندن به زبان انگلیسی آشنا کنیم. این امر دارای سختی ها زیاد و البته پاداش های بسیار زیادتر می باشد. شما با شروع به این کار و مداومت در این امر متوجه زیبایی ها و پاداش های کتاب خواندن به زبان انگلیسی خواهید شد.  برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها

abolfazl در 13 خرداد 1402 گفته:

لطفا چند کتاب ساده انگلیسی معرفی کنید

پاسخ