چرایی آزمون تعیین سطح زبان؟

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 12 خرداد 1402
بازدید:
تعیین سطح زبان - گالری کتاب آواگستر

علت ها و باید های بسیاری برای انجام آزمون تعیین سطح وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود. آنچه باید در ابتدا به آن اشاره شود چرایی انجام تعیین سطح است. انجام تعیین سطح برای شروع یادگیری هر زبانی بسیار مهم است. با انجام تعیین سطح شما موقعیت فعلی خود را در نقشه یادگیری زبان پیدا می کنید.

شما برای حرکت از مکانی به مکان دیگر در ابتدا باید بدانید در کجا قرار دارید. آزمون تعیین سطح به شما نشان می دهد که در کجا قرار گرفتید. آگاهی شما از مبدا تنها یکی از باید های انجام آزمون تعیین سطح است. شما پس از آگاهی از مبدا، روش ها و منابع مورد نیاز خود برای رسیدن به مقصد را آزمون تعیین سطح به شما نشان می دهد.

بدون انجام آزمون تعیین سطح هراقدامی،تهیه هر منبعی و شرکت در هر کلاسی امری بیهوده و عبث می باشد. با یک آزمون تعیین سطح دقیق و کاربردی مشخص می شود که به چه منابع و کلاس هایی احتیاج دارید.

انواع آزمون تعیین سطح

آزمون تعیین سطح دارای گوناگونی و انواع مختلفی است. شما قبل از شرکت در یکی از آنها باید به اندازه کافی تحقیق کنید. دقیق بودن و کاربردی بودن این آزمون بسیار کمک حال شما می شود. تعیین سطح اولین گام جدی شما در مسیر آموزش می باشد. بهتر آن است که این قدم حساب شده و دقیق برداشته شود. آزمون تعیین سطح شامل آزمون های کتبی، شفاهی و آنلاین می شود.

آزمون تعیین سطح کتبی

یکی از راه های انجام آزمون تعیین سطح مراجعه به آموزشگاه های تدریس زبان خارجه است. هر آموزشگاهی روش و سوالات مخصوص خود را برای آزمون تعیین سطح دارد. یکی ار روش های مرسوم همین آزمون کتبی است.

یکی از امتیازات و نکات مثبت آزمون تعیین سطح کتبی نداشتن و کمرنگ شدن استرس است. شما با خیال راحت می توانید در مدت زمان مشخص به سوالات معین پاسخ دهید.

مقابل امتیازات آزمون تعیین سطح کتبی برخی نکات منفی هم موجود است. در آزمون تعیین سطح کتبی مشخصه های منحصر به فرد بودن آزمون موجود نیست. این آزمونی خارج از انعطاف است. یک نسخه مشخص از همه زبان آموزان امتحان گرفته می شود. حال اینکه آزمونی منحصر به فرد و مخصوص هر فرد بسیار مفید تر می شود. نهایتا اینکه آزمون کتبی بیشتر بر روی مهارت گرامری و نوشتار شما تاکید دارند.

 

آزمون تعیین سطح شفاهی

آزمون تعیین سطح شفاهی به نحوی در مقابل آزمون کتبی قرار دارد. مصاحبه کننده می تواند هر سری سوال های متفاوتی از شما بپرسد و با توجه به شخص مقابل این آزمون را اداره کند. این ویژگی منحصر به فردی لازم و انعطاف لازم در آزمون را فراهم می کند.

آزمون شفاهی همواره در هر موضوعی سخت و استرس زا است. اگر تجربه کافی نداشته باشید ممکن است گاهی حتی در حین آزمون برخی از دانسته های خود را فراموش کنید.

آزمون تعیین سطح آنلاین

یکی از روش هایی که جدیدا بازتاب بسیاری داشته همین آزمون تعیین سطح آنلاین است. این آزمون ها گستردگی بسیاری دارند. شما باید پس از تحقیق لازم آزمون مورد نظر خود را انتخاب کنید. این آزمون ها روی مهارت های چهارگانه شما تاکید کرده و به خوبی سنجش می شوند.

این آزمون آنلاین خارج از فضای حضوری انجام می شود. در خارج از فضای حقیقی و حضوری شما استرس و اضطراب کمتری دارید. این کمتر شدن استرس باعث می شود شما دانش زبانی خود را بهتر و کامل تر به محک آزمون بگذارید.

سوالات آزمون تعیین سطح

سوالات آزمون تعیین سطح اکثرا دارای یک قالب تکراری می باشند. از سوالات شخصی ساده شروع شده و به تدریج پیچیده تر می شوند. این سوالات باید تمامی مهارت های چهارگانه را در خود جای بدهد. مهارت های چهارگانه به علاوه دانش زبانی و گرامر شما باید به صورت تمام و کمال در آزمون تعیین سطح باشد.

سوالات آزمون تعیین سطح باید دقیق و خارج از چرخه تکرار باشند. این سوالات باید دانش زبانی شما به چالش بکشند. دقیق و کاربردی بودن سوالات زمانی مهم تر می شوند که بدانید با توجه به این سوالات و نتیجه این آزمون نقشه راه آینده شما مشخص می شود. شما با توجه به نتایج این سوالات باید در کلاس های زبان شرکت کنید. باید با توجه به نتیجه این آزمون کتاب های آموزشگاهی مناسب سطح خود را تهیه کنید.

با این مقاله شما با چرایی آزمون تعیین سطح آشنا شدید. برای شروع یادگیری زبان به یک آزمون تعیین سطح مناسب و دقیق احتیاج دارید. این قدم برای شما بسیار مهم است. بار کج هیچگاه به منزلگاه مقصد نمی رسد. فلذا باید در ابتدای کار بتوانید قدمی درست و صحیح بردارید. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها