نکته های آموزش زبان کودکان

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 19 آبان 1402
بازدید:
نکته های آموزش زبان کودکان - گالری آواگستر

تسلط بر زبان انگلیسی در مرحله پیشرفته نیازمند سالها تمرین و مطالعه است. برای تسلط بر زبان دیگری چون انگلیسی به سان زبان مادری باید به صورت مداوم در این مسیر قرار گیرید. این مهم باید از کودکی و سالهای ابتدایی از سوی والدین انجام شود. در این یادداشت نکات کلیدی آموزش زبان به کودکان را با یکدیگر مرور می کنیم.

این نکته های کلیدی در آموزش زبان کودکان خیلی متنوع و مختلف است. به صورت خلاصه ولی جامع و مانع به مهم ترین های این نکات اشاره می کنیم.

مرحله قبل از آموزش زبان کودکان

علاقه برای شروع هر کاری به صورت حداقلی نیاز است. اگر کودک شما از زبان فراری وبه آن علاقه ندارد. نشان از عدم راهنمایی درست شما به عنوان والدین و مدرس می باشد. هم چنین می تواند از فشار و استرس زیاد وارد شده به کودک از سنین کم باشد.

هدف یادگیری و آموزش است فلذا نباید این آموزش از یادگیری فراتر رفته و از یک مهارت تبدیل به کابوسی برای کودک زبان آموز ما شود. استرس وارد کردن و جلوه دادن آموزش زبان به عنوان یک کار و رها کردن کودک باید در طول مراحل یادگیری در نظر گرفته و از آن پیشگیری شود.

مراحل آموزش زبان کودکان

متأسفانه آموزش زبان کودکان در کشور ما وارد یک سیکل باطل و اشتباهی شده است. حال هرکسی کودک خود را در یک آموزشگاه ثبت نام و کودک را در این مسیر رها می کند و انتظار دارد کودک به تنهایی تمامی مراحل را طی کند. مراحل این آموزش خود مسیری پر و پیچ و خم است.

آماده کردن کودک:

بهترین راه برای شروع کار این است که شما از خانه و به صورت انفرادی کودک را برای آموزش مهیا کنید. تعدادی از والدین مباحث و مسائل ابتدایی را خود با کودک شروع می کنند. این مرحله باید به صورت بازی و آشنایی برای او باشد. این مرحله نباید گیج کننده و گنگ باشد. خسته شدن کودک آخرین اتفاقی است که باید بیافتد.

مشاوره و انتخاب معلم مناسب:

قبل از هرچیزی شما باید با تعدادی مشاور و معلم و بلد این حوزه صحبت و بهترین آموزشگاه و معلم را جویا شوید. پس طی این مرحل مشاوره و تحقیقات شما می توانید کودک را در آن آموزشگاه مدنظر ثبت نام کنید. انتخاب معلم کل مسیر کودک را در آموزش زبان مشخص می کند.

با انتخاب آموزشگاه شمای کلی مسیر شکل می گیرد. بسیاری از آموزشگاه ها برای کودکان مخصوصاً در رده سنی دبستان از کتاب های Family and Friends استفاده می کنند. کتاب های Family and Friends در هفت سطح تهیه شده است و همچنین تمامی مطالبی که برای کودک لازم است را مهیا کرده اند.

همراه کودک در آموزش زبان

همراهی و همیاری کودک در مسیر آموزش زبان یک مسئله و مهمی است که اکثراً مغفول است. شما از ابتدا و حتی پس از گذر از زمان کودکی باید در کنار فرزند خود در این مسیر باشید. صرف پیگیری نمرات نمی تواند به معنای همراهی باشد.

به تعدادی از مهم ترین و اصلی ترین نکات کلیدی آموزش زبان کودکان اشاره کردیم. همانطور که ذکر شد این مراحل از قبل شروع به یادگیری تا انتهای مسیر را شامل می شود. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشگاهی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها