نمره آزمون تافل

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 28 بهمن 1402
بازدید:
افزایش نمره تافل

آزمون تافل یکی از معتبر ترین و کارآمدترین آزمون های سنجش زبان انگلیسی است که هم اکنون بیشتر در ایالات متحده مقبول واقع می شود. نمره آزمون تافل ساز و کار متفاوتی نسبت به دیگر آزمون ها دارد. در این مقاله این ساز و کار و نحوه افزایش نمره آزمون تافل به صورت جامع برای شما بررسی می شود.

راه های بالابردن نمره آزمون تافل

برای بالابردن نمره تافل، می‌توانید از راه ‌های زیر استفاده کنید:
1.مطالعه منابع مناسب: برای آمادگی بهتر برای آزمون تافل، مطالعه منابع مناسب و کتب مرجع تافل مانند کتاب‌های Official Guide to the TOEFL Test و Barron’s TOEFL iBT را پیشنهاد می‌ دهیم. در زمینه کودکان نیز برای آمادگی در بزرگسالی برای آزمون های بین المللی نیز می توان با خرید کتاب های FAMILY AND FRIENDS منابع لازم را تهیه کرد.
2. شرکت در دوره ‌های آموزشی: شرکت در دوره ‌های آموزشی تافل با استادان مجرب و حرفه‌ ای می‌ تواند به شما کمک کند تا نکات و راهکارهای لازم برای قبولی در این آزمون را فراگیرید.
3. تقویت مهارت‌ های چهارگانه: بخش ‌های Reading، Listening، Speaking و Writing چهارچوب اصلی تافل هستند. بنابراین، تمرین و تقویت هر چهار این مهارت ‌ها به صورت جداگانه باعث بالا رفتن نمره آزمون تافل شما می شود.
4. تقویت دایره لغات: گسترش دایره لغات خود با خواندن کتب، نشریات و رسانه انگلیسی به شما کمک خواهد کرد تا در قسمت Reading و Listening به صورت بهتر و کارآمدتر بهسؤالات پاسخ دهید.
5. پذیرفتن فیدبک: در حین آمادگی برای آزمون، از استادان یا افرادی که از سطح زبان انگلیسی در آنها اطمینان دارید، درخواست بازخورد( فیدبک) بکنید. این بازخورد باعث بهبود نقاط ضعف و تقویت هرچه بیشتر نقاط قوت می شود. این یعنی بالا رفتن نمره آزمون تافل شما.

چطور نمره تافل خود را افزایش دهیم؟

کاربرد داشتن مدرک آزمون تافل

داشتن مدرک آزمون تافل (test of English as a foreign language) می‌ تواند برای افرادی که می‌خواهند به کشورهای انگلیسی زبان برای تحصیل، کار یا مهاجرت بروند، بسیار مفید باشد. این مدرک نشان دهنده توانایی شخص در استفاده از زبان انگلیسی در چهار مهارت شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری است.

بعضی از کاربردهای داشتن مدرک آزمون تافل عبارتند از:
1. قبولی در دوره ‌های تحصیلی: بسیاری از دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزش عالی در کشورهای انگلیسی زبان، برای قبول داوطلبان خود به تافل نمرات حداقل را معین کرده‌ اند.
2. درخواست وظایف شغلی: بسیاری از شرکت‌ ها و سازمان‌ ها برای استخدام کارمندان جدید الزام به داشتن مدرک تافل را قائل هستند.
3. درخواست وام تحصيلي: بعضي از سيستم های پذيرش دولتي يك كپي گذرواژه TOEFL رادر پروسۀ پذيرش خود الزامي قطعي كرده است.
4. حضور در کلاس‌ های آموزش زبان: بعضی از مؤسسات آموزش زبان الزام به دادن نمرات تافل به دانشجويان جديدي كلاس خود قائل هستند.

بطور کل، داشتن مدرک آزمون تافل به فرد کمک می‌کند، مناسب ترین و منطقى ترین رابطۀ با سطح شغلى خود را یافته و بالاتر از هم رده های خود شغلی بیابد.

تقسیم بندی نمره آزمون تافل

نمره آزمون تافل به 4 بخش تقسیم می‌شود:
1.خواندن (Reading) : این بخش شامل خواندن متون و پاسخ به سوالات مربوط به آن‌ها است. نمره این بخش از 0 تا 30 است.

2. گوش دادن (Listening) : در این بخش، شما متون صوتی را گوش می‌دهید و سپس به سوالات آن پاسخ می‌ دهید. نمره این بخش نیز از 0 تا 30 است.
3. صحبت کردن (Speaking) : در این بخش، شما با استفاده از تکنولوژی صحبت کرده و به سؤالات پاسخ می‌ دهید. نمره این بخش نیز از 0 تا 30 است.
4. نوشتن (Writing) : در این بخش، شما مقالات کوتاه و رایتینگ‌ های دیگر را نگارش می‌ کنید. نمره این بخش نیز از 0 تا 30 است.

بنابراین، جمع کل نمرات آزمون تافل از 0 تا 120 است و هر بخش به صورت جداگانه نمره دهی و با بقیه قسمت ها محاسبه می شود.

نمره آزمون تافل به پارامتر ها و دلایل زیادی بستگی دارد لکن در این مقاله این فاکتورها و نحوه تقسیم بندی نمره برای شما شرح شد.

 

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها