بالابردن نمره آزمون آیلتس

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 23 بهمن 1402
بازدید:
بالا بردن نمره آیلتس

مهاجرت تحصیلی هر سال بیش از سال های گذشته به عنوان مسیر اصلی دانش آموزان و دانشجویان مطرح می شود. هر ساله تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی و حتی دوره های تحصیلات تکمیلی به دنبال مهاجرت تحصیلی می باشند. مهاجرت از طرق قانونی نیازمند مدرک زبان است. یکی از اصلی ترین مدارک زبان آزمون آیلتس است.
آزمون و در نتیجه بالا بردن نمره آزمون آیلتس یکی از دغدغه های دانشجویان و زبان آموزان است. داشتن مدارک فارغ از مهاجرت برای شما مزایی به همراه دارد. بسیاری از والدین با ثبت نام کودکان خود در آموزشگاه ها به دنبال راحت تر بودن این آزمون در بزرگسالی برای کودکان خود هستند. داشتن منابع چندسطحی و کامل بسیار می تواند مفید باشد. خرید کتاب های FAMILY AND FRIENDS میتواند یکی از این راه ها باشد.

 

راه های بالا بردن نمره آزمون آیلتس

برای بالا بردن نمره آزمون آیلتس، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:
1.تمرین مداوم: تمرین مداوم و پیوسته بر روی مهارت ‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن به شما کمک می‌ کند تا نمره آیلتس خود را بهبود ببخشید.
2. شرکت در کلاس ‌های آمادگی: شرکت در کلاس‌های آمادگی برای آزمون آیلتس باعث افزایش دانش و مهارت‌ های لازم برای قبولی در این آزمون می‌شود.
3. استفاده از منابع مناسب: استفاده از منابع مناسب برای تقویت هر چه بهتر مهارات شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن از جمله کتاب ‌ها، فیلم ‌ها و منابع آموزشی مخصوص به شما کمک خواهد کرد.

4. تقویت دانش گرامر و لغات: دانستن گرامر صحيح و داراي لغات پيچيده يكي از عامل هایي است که شاید به چشم نیاید ولی اثری قابل توجه در بالا بردن نمره آزمون آیلتس دارد.

 

کاربرد داشتن مدرک آزمون آیلتس

مدرک آزمون آیلتس یکی از مهمترین مدارک بین‌ المللی در زمینه زبان انگلیسی است و برای افرادی که قصد تحصیل، کار و یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی ‌زبان را دارند، بسیار مفید است. این مدرک نشان دهنده توانایی شنیدار، خواندار، نوشتار و گفتار در زبان انگلیسی است و به عنوان یک شاخص قابل اعتماد برای سطح زبان افراد شناخته می‌ شود.

افراد با داشتن مدرک آزمون آیلتس می‌ توانند راحت‌ تر تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، کسب شغل در شرکت‌ های بین ‌المللی و یا درخواست وام مالی برای تحصيلات خود دست پیدا کنند.

 

تقسیم بندی نمره آزمون آیلتس

نمره آزمون آیلتس به چهار بخش تقسیم می‌شود: شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. هر بهره از 9 نمره اختصاص داده می‌شود که در نهایت مجموع نمرات این چهار بخش، نمره کل آزمون را تعیین می ‌کند. به طور کلی، نمرات آزمون آیلتس به صورت زیر تقسیم می‌شود:
9 : خیلی عالی
8 :خوب
7 : خوب
6 : متوسط
5 : قابل قبول
4 : ضعیف
3 : خیلی ضعیف
2 : بسیار ضعیف
1 : بسیار ضعیف
در صورت کسب نمره‌ای بالاتر از حداقل مورد نظر دانشگاه ‌ها و سازمان‌ های مختلف، شخص به عنوان فارغ التحصيل شناخته مي شود.

نمره آزمون آیلتس بسته به دانشگاه و سازمان مدنظر شما و رشته دانشگاهی شما می تواند فرق کند. در بسیار از مواقع نمره 6.5 نمره ای کافی است حال گاهی باید حداقل نمره 7 را برای قبول شدن در دانشگاه مقصد کسب کرد.

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها