5 راه موفقیت در آزمون تافل!

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 11 مرداد 1402
بازدید:
راه موفقیت در آزمون تافل

امروز در این مقاله از بخش بلاگ سایت گالری کتاب آوا قصد داریم 5 راه موفقیت در آزمون تافل را به شما عزیزان آموزش دهیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید!

آزمون تافل یکی از معتبرترین و مهم ترین آزمون های زبان انگلیسی است. امروزه آزمون های زیادی برای تعیین سطح زبان انگلیسی در دنیا هستند. لکن یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین آنها همین آزمون تافل است. این آزمون قدیمی تر از آزمون هایی چون آیلتس و PTE می باشد.

با همه اوصاف تافل نیز نهایتا یک آزمون همچون دیگر آزمون ها می باشد. موفقیت در تاقل همچون بقیه آنها نیازمند هزینه، وقت و برنامه ریزی می باشد. این هزینه و وقت باید در جهت درستی صرف شود. اگر این منابع در جهت درستی قرار نگیرد نتیجه کار چیزی جز پشیمانی و ناراحتی نیست.

1.برنامه داشته باشید

رسیدن به مقصد نیازمند آشنایی با مسیر است. شما پیش از داشتن یک نقشه نمی توانید به گنجی برسید. این برنامه و نقشه گنج شما در حالت های مختلف می تواند باشد. گاه می توانید با مشاوران برجسته مشورت کرده و مسیر پیشنهادی آنها را بروید. گاه می توانید در کنار کمک گرفتن از بقیه مسیر شخصی سازی شده خود را بروید.

قدم گذاشتن در جای پای دیگران هم سخت و هم آسان است. سخت است چراکه دقیقا و مو به مو نمی توانید آن را انجام دهید؛ در بهترین حالت یک تقلید کننده می باشید. آسان است چراکه خلاقیت شما با چالش رو به رو نمی شود. ایضا آنچه که در گذشته انجام شده را تکرار می کنید. بهترین حالت مشورت با دیگران و ایجاد مسیر اختصاصی خود در این مسیر است.

2.تایپ تمرین کنید

یکی از غفلت های بزرگ فراموش کردن همین تایپ است. آزمون تافل بر خلاف آیلتس به صورت کامپیوتری است. تایپ با کامپیوتر خود یک مهارت است. گاهی این مهم فراموش می شود و در نتیجه زبان آموز در هنگام آزمون به مشکل می خورد. تایپ مخصوصا در قسمت نوشتار تافل(Writing) یک چالش برای زبان آموزان است. فلذا از پیش برای این مهم تمرین کنید.

3.هر روز مطالعه کنید

مطالعه باید قسمتی از روتین هر روز شما باشد. برای جواب گرفتن از این راه باید یک برنامه روزانه ثابت برای مطالعه وجود داشته باشد. در این مطالعه روزانه باید هر چهار مهارت اصلی باشد. شما باید هر روز تمام این چهار بخش اصلی را پوشش دهید. حتی برای 15 دقیقه در روز هم شده باید برای تمامی قسمت ها وقت بگذارید.

برنامه مطالعه روزانه باید به صورت هر روزه تهیه شود. شما باید در ابتدای روز یا در شب قبل برنامه مطالعه روز بعد را بدانید. این برنامه به صورت شخصی و از سوی شما تهیه شود جواب دهی بیشتری دارد. این برنامه با آزمون خطای شما و متد مطالعه شما مشخص تر و بهتر می شود.

4.پیدا کردن نقاط ضعف و قوت

متاسفانه سیستم آموزشی در کشور ما به صورت کلی منطبق بر رفع ضعف ها است. حال اینکه باید کاملا برعکس باشد. بیشتر از رفع نقاط ضعف شما باید برای تقویت هرچه بیشتر نقاط قوت وقت بگذارید. دنبال کردن نقاط ضعف و تقویت آنها مهم هستند لکن مهم تر از آن نقاط قوت شما است. برای اجرای این سیستم شما باید به نقاط قوت و ضعف خود آشنایی کامل داشته باشید.

5.شرکت در آزمون آزمایشی

برای نتیجه بهتر و گرفتن بازدهی بالا بهتر است خود را در شرایط آزمون قرار دهید. آزمون های مختلفی از سوی آموزشگاه های زبان برای آماده سازی تافل وجود دارد. شما می توانید در این آزمون ها باشید. حال خود نیز می توانید در خانه این شرایط آزمون را برای خود عادی سازی کنید. عادت کردن به محیط و شرایط آزمون باعث استرس کمتر و استرس کمتر باعث بازدهی بالاتر شما در آزمون می شود.

در مقالات قبلی آزمون تافل و هر آنچه در مورد آن است برای شما توضیح دادیم. در این مقاله لازمه ها برای موفقیت در این آزمون مهم به صورت خلاصه برای شما بیان شد. این موارد تنها تعداد محدودی از موارد لازمه موفقیت در آزمون تافل است.

 

برچسب‌ها:

گالری کتاب آوا

دیدگاه‌ها