مهارت Reading زبان انگلیسی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 8 خرداد 1402
بازدید:
یادگیری مهارت ریدینگ - گالری کتاب آواگستر

مهارت Reading زبان انگلیسی یا به عبارتی درک مطلب یکی از نیاز های اساسی در راه یادگیری یک زبان است. ریدینگ به صورت ساده، ابتدایی و حداقلی به مهارت ما در خواندن می گویند. این مهارت به صورت یک گوشه از چهار گوشه مهارت های اصلی یادگیری زبان است. ما باید بتوانیم متن های مختلفی را به زبان انگلیسی بخوانیم. در کنار این خواندن به آن نوشته مسلط شویم.

شاید عجیب باشد ولی بسیاری از اشخاص در زبان مادری خود نیز حتی این توانایی را ندارند. این نقطه یکی از نقاط ضعف هر زبان آموزی می تواند باشد. شما باید برای تسلط کامل به زبان انگلیسی به هر قیمتی بر آن مسلط بشوید. شروع به کار مانند شروع به هر کاری در ابتدای امر سخت است. اندکی پس از مداومت در مسیر شما روش های مخصوص خود را ابداع می کنید.

در ابتدای کار شما تنها به انگیزه و کمی ریاضت خود خواسته احتیاج دارید. این ریاضت در اول راه برای شما طاقت فرسا است. کمی پس از استقامت در مسیر و تداوم مسیر، شما به آن عادت می کنید. آدمیزاد پس از عادت به کاری به سختی می تواند از آن دست بکشد.

اهمیت مهارت ریدینگ

مهارت Reading زبان انگلیسی یک مسئله مجزا و جدا افتاده نیست. اگر مسئله و مهارتی مجزا هم بود شما نمی توانستید نسبت به آن بی تفاوت باشید. مهارت ریدینگ تنها یکی از چهار مهارت اصلی زبان و یکی از چهار چرخ این اتومبیل است. برای حرکت یک اتومبیل باید هر چهار چرخ آن سالم باشد. در حالتی غیر از این اگر اتومبیل را به حرکت در آورید در ادامه مسیر تصادف امری اجتناب ناپذیر است.

مهارت ریدینگ بر دانش زبانی شما اضافه می کند. دایره لغاتی شما را گسترش می دهد. یکی از راه های گسترده کردن دایره لغات همین خواندن متن های متفاوت و زیاد است. این مهارت ریدینگ در کنار دانش لغت، مهارت شما در گرامر را نیز به چالش می کشاند.

مهم ترین اهمیت ریدینگ در روابط متقابل آن با مهارت رایتینگ خود را بیش از پیش نمایان می کند. این دو مهارت به شدت بر روی یکدیگر اثرگذار هستند. یکی از راه های تقویت رایتینگ، استفاده از مهارت ریدینگ و خواندن مطالب متنوع و مختلف است. این چرخه به صورت معکوس هم جواب می دهد. شما با نوشتن، میتوانید مهارت خود در خواندن را بالا ببرید.

نحوه خواندن یک متن

روش های مختلفی برای خواندن یک متن وجود دارد. هر کسی می تواند نسخه مخصوص خود را اجرا کند. روشی که در اینجا توضیح داده می شود، یک راه و روش همگانی برای تازه کاران است. شما پس از شروع به کار می توانید تغییراتی در آن ایجاد و نسخه اختصاصی خود را داشته باشید.

1.ایجاد تصویر کلی

شما ابتدا باید یک تصویر کلی و اجمالی از متن به دست بیاورید. نیازی نیست تمامی متن را در ابتدای کار بخوانید. برای این کار چند کار کلیدی باید انجام دهید. جملات اول هر پاراگراف را بخوانید. این جملات موضوع آن پاراگراف را به شما می گویند. جملات آخر هر پاراگراف را نیز بخوانید. این جملات در واقع یک جمع بندی و نتیجه گیری از پاراگراف هستند. کلمات نا آشنا را مشخص کنید. حال شما یک تصویر کلی از متن را در ذهن خود دارید.

2.دقیق خواندن متن

در مرحله قبل شما متن را تمام و کمال نخواندید. پس از دانستن برخی جزییات و به دست آوردن موضوع اصلی متن به سراغ نوشته می روید. در این مرحله شما باید از مهارت های مختلف خود استفاده کنید. معانی کلمات را با توجه به متن حدس بزنید. اگر باز هم کامل متوجه بعضی کلمات نمی شوید، مهم نیست. در این مرحله متن برای شما باید از شک های مرحله قبل خارج بشود.

3.جمع بندی نهایی

شما پس از خواندن دقیق و کامل متن در اینجا باید بتوانید بدون شک و شبهه در مورد متن پاسخگوی پرسش ها باشید. برای این کار شما می توانید بدون نگاه کردن متن خلاصه ای از آن بنویسید. خلاصه ای شامل اینکه موضوع اصلی متن چه چیزی بود. مفاهیم اصلی چه بودند. متن چه بحثی را مطرح کرده بود. کلماتی که متوجه نشدید را کنار گذاشته باشید.

در این مقاله به صورت کوتاه و کاربردی با مهارت ریدینگ در زبان انگلیسی آشنا شدید. سعی کردیم اهمیت این مهارت را برای شما به صورت شفاف و روشن بیان کنیم و راه صحیح خواندن متون را به شما نشان بدهیم. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها