مهارت اسپیکینگ انگلیسی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 28 فروردین 1402
بازدید:
Speaking skills - گالری کتاب آوا

مهارت اسپیکینگ به عنوان حلقه مفقود یادگیری زبان انگلیسی در مدارس کشور ما است. شما با تکیه به تحصیل و آنچه در مدارس تدریس می شود، نمی توانید این مهارت مهم را کسب کنید. این مهارت نه به صورت کم که حتی می توان گفت در مدارس کشور ما به هیچ وجه به آن پرداخته نمی شود. حال آن که برخی این مهارت اسپیکینگ را به عنوان ثمره تمام یادگیری زبان می دانند چراکه بدون صحبت کردن آن زبان، هر آنچه که شما از ان زبان یاد گرفته اید به نحوی پوچ جلوه خواهد کرد.

راه های تقویت مهارت اسپیکینگ SPEAKING

یکی از چهار مهارت اصلی یادگیری زبان انگلیسی  مهارت صحبت کردن است. مهارت صحبت کردن برای مقاصد مختلفی می تواند کمک حال ما باشد. مخصوصا زمانی که بخواهید با یک انگلیسی زبان صحبت کنید، همچون عصای موسی شما را نجات خواهد داد. راه هایی برای تقویت این مهم وجود دارد :

دیدن فیلم و سریال های خارجی به زبان انگلیسی:

یکی از راه هایی که خود ما در خانه می توانیم انجام دهیم دیدن فیلم و سریال های مورد علاقه مان به زبان انگلیسی است. این باعث می شود با اصلاحات و کلمات مفید و کلیدی آشنا شویم . از طرفی موجب گستردگی دایره لغات ما شده و هم چنین با تلفظ صحیح آنها آشنا شویم. سریال هایی که در این مورد پیشنهاد میشود سریال های سیتکامی همچون FRIENDS است.

سکانسی از سریال معروف فرندز

گوش کردن و هم خوانی با موسیقی های انگلیسی:

گوش کردن به موسیقی انگلیسی زبانان همچون دیدن فیلم و سریال باعث گستردگی دایره کلمات و اصطلاحات ما شده و از طرف دیگر این دو روش هزینه ای آنچنانی برای ما نداشته و در اوقات فراغت می توانیم به آنها بپردازیم .

پلتفرم خارجی موزیک - گالری کتاب آوا

تمرین اسپیکینگ مقابله آینه:

یکی دیگر از تمرین هایی که خود ما به تنهایی و بدون هزینه می توانیم انجام دهیم صحبت کردن جلو آینه است تا مهارت اسپیکینگ خود را افزایش دهیم.

Mirror Talks - گالری کتاب آوا

صحبت کردن با دوستان:

این روش و روش قبلی باعث از بین رفتن حس خجالت هنگام صحبت کردن انگلیسی شده و از طریقی باعث رفع اشکال و بهبود مهارت ما هنگام صحبت کردن می شود.

خرید کتاب های آموزشگاهی:

یکی از راه های افزایش مهارت اسپیکینگ خرید  کتاب های آموزشگاهی است. ما می توانیم هم به صورت خودآموز و سلف استادی از آنها استفاده کنیم . هم چنین می توانیم به آموزشگاه های تدریس زبان برویم. این آموزشگاه ها با استفاده از این کتب آموزشگاهی به آموزش نه تنها مهارت اسپیکینگ بلکه چهار مهارت اصلی زبان را به ما آموزش می دهند.

گالری کتاب آوا - کتاب های آموزشگاهی

تقویت مهارت لیسینینگ (LEASINING) :

برای صحبت کردن و اسپیکینگ ابتدای امر باید صحبت های طرف مقابل را به خوبی متوجه شویم تا بتوانیم یک صحبت خوب را متصور شویم فلذا تقویت لیسینینگ به خودی خود امری مهم است که باید آن را تقویت کنیم.

تمرکز روی روان صحبت کردن نه روی گرامر:

هدف شما بهبود شما در اسپیکینگ است نه روی درستی تمامی قواعد و اصول گرامری . اشتباهات گرامری چیزی است که می توان آن را تصحیح کرد ولی روان و سلیس صحبت کردن باید اولویت شما باشد.

ضبط کردن صدای خودتان:

این کار باعث می شود نقاط قوت و ضعف خود را بدانید. پس از آشکار شدن نقاط ضعف به درستی میتوانید آنها را تقویت کنید و در مسیر درست قرار بگیرید.

Voice Records - گالری کتاب آوا

فواید های مهارت اسپیکینگ (SPEAKING) :

مهارت اسپیکینگ فایده های بسیار فراوانی دارد و این یعنی ما برای داشتن آن باید تلاش کنیم. از جمله این فواید می توان به مسافرت به کشور های خارجی اشاره کرد. صحبت کردن به زبان انگلیسی باعث تسهیل مسافرت ما هنگام رفتن به کشورهای خارجی است. اسپیکینگ یکی از چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی است که هنگام آزمون هایی چون آیلتس و تافل باید در سطح قابل قبولی باشیم؛ در غیر این صورت باید یکی از چهار نمره اصلی خود را در آزمون صفر بدانید.

در این مقاله به اختصار با اسپیکینگ، یکی از چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی آشنایی پیدا کردیم. آنچه که مهم است این است که این مهارت در کنار سه مهارت دیگر باید به صورت همرمان تقویت شده و به تنهایی باعث تسلط کامل ما بر زبان انگلیسی نمی شود.

برچسب‌ها:

گالری کتاب آوا

دیدگاه‌ها