مدرک زبان برای مهاجرت

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 8 آبان 1402
بازدید:
مدرک زبان برای مهاجرت - گالری آواگستر

سال های اخیر شاهد افزایش نرخ مهاجرت و تعداد مهاجران نه تنها از کشور ما بلکه این مهم در جهان نیز افزایش یافته. جدای از کسانی که به دنبال پناهندگی می باشند، برای کسانی که از راه های قانونی به دنبال مهاجرت هستند مدرک زبان برای مهاجرت مقوله ای مهم است. مدرک زبان برای مهاجرت به کشور های مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد.

مهاجرت خود به انواع مختلفی تقسیم می شود. حال از بین همه این ها کشور و موسسه مدنظر شما می تواند مدرک های متفاوتی برای زبان از شما درخواست کند. آیلتس و تافل تنها قسمتی از این مدرک های زبان می تواند باشد. خود همین آیلتس و تافل می تواند انواع مختلفی داشته باشد.

مدرک زبان آیلتس(IELTS)

مدرک زبان آیلتس از سوی شورای فرهنگی بریتانیا و استرلیا راه اندازی شد. این آزمون به عنوان رقیبی برای آزمون آمریکایی تافل مطرح و برنامه ریزی شد. حال اینکه اعتبار و مقبولیت آن در جهان از تافل پیشی گرفته است.

مدرک آیلتس مبتنی بر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی می باشد. شما در این آزمون در چهار مرحله از آزمون چهار مهارت اصلی می گذرید. معمولا سه مهارت اول در یک روز و مهارت اسپیکینگ با یک مصاحبه کننده و به صورت شفاهی در فردای روز بعد آزمون گرفته می شود.

مدرک زبان آیلتس در تمامی کشور کانادا و به صورت مشخصی در دانشگاه های آمریکا مورد قبول است. جدای آن در کشورهای اروپایی از جمله انگلستان، بلژیک، هلند و برخی ایالت ها و دانشگاه های آلمان مورد قبول قرار می گیرد.

آیلتس آکادمیک

یکی از اقسام آزمون آیلتس، آیلتس آکادمیک است. اگر شما به دنبال مهاجرت تحصیلی هستید به احتمال خیلی زیاد باید از محک آزمون آیلتس یعنی آیلتس آکادمیک گذر کنید. البته این آزمون در کشور ما مخصوصا در یکی دو سال اخیر سختی های خود را داشته. شما اکنون برای آزمون آیلتس باید به کشورهای همسایه چون ترکیه سفر کنید.

آیلتس جنرال

آیلتس جنرال برای تحصیلاتی کمتر از ارشد و دکترا و صرف تحصیلات کارشناسی و کالج از سوی کشورها و موسسات مقصد تقاضا می شود. همان شکل و شمایل آزمون آکادمیک را داشته ولی سطح سوالات کمی پایین تر است.

 

مدرک زبان تافل(TOFEL)

مدرک زبان تافل نیز بیشتر و اکثرا از جهت دانشگاه ها و موسسات کشور آمریکایی طلب می شود. به صورت تمام و کمال پس از معرفی آیلتس هم اکنون محدوده مدرک تافل به کشور آمریکا محدود می شود.

آزمون تافل همچون آیلتس در جهت چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی است. با این تفاوت این آزمون سیستمی و با یک کامپیوتر و تمام چهار مهارت اصلی در یک روز از زبان آموز امتحان گرفته می شود.

مدرک زبان PTE

این آزمون از سوی موسسه  Pearson برگزار می شود. این موسسه خود یکی از ناشران کتاب های زبان انگلیسی و یادگیری زبان انگلیسی است. یکی از مجموعه کتاب های معروف این موسسه که شهرتی جهان دارد مجموعه Top Notch می باشد.

این آزمون به نحوی یکی از رقبای آیلتس و تافل می باشد. لکن در سطح دنیا مقبولیتی همچون دو آزمون دیگر ندارد. چون آزمون تافل و آیلتس بر روی چهار مهارت اصلی تاکید و تمرکز دارد.

سه مدرک اصلی زبان انگلیسی از جهت مهاجرت که شهرتی جهانی دارد به صورت خلاصه و دقیق به صورت گونه های مختلف برای شما شرح شد. برای تحقیقات بیشتر باید با یک متخصص و مدرس زبان انگلیسی مشورت کنید.

برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشگاهی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها