لازمه های مهاجرت تحصیلی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 16 تیر 1402
بازدید:

در سالهای اخیر این کلمات را زیاد شنیده ایم. مهاجرت تحصیلی همچون سالهای گذشته نیست. در گذشته تعداد معدودی از گروه نخبگانی از طریق تحصیل مهاجرت می کردند. لکن در سالهای گذشته تعداد کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاهی فارغ از مقطع به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند.

مهاجرت تحصیلی لازمه هایی دارد که شما برای انجام آن باید کامل به لازمه ها واقف باشید. از جمله آنها ارتباط و لینک شدن با دانشگاه های خارج از کشور، گرفتن مدرک زبان مربوطه، ترجمه مدارک، کارهای ویزا و مواردی از این دست. در این مقاله سعی می کنیم به صورت خلاصه ولی جامع این لازمه ها را برای شما توضیح می دهیم.

با هدف گذاری حرکت کنید

پروسه مهاجرت یک پروسه طاقت فرسا است. خستگی در این مسیر اجتناب ناپذیر است. برای هموار  شدن مسیر و کمتر شدن خستگی بهتر است هدف گذاری کنید. این هدف گذاری در تمامی مسیر حتی در ریزترین جزییات به شما کمک می کند. در ابتدای مسیر همه چیز را مشخص کنید. کشور هدف، زبان مدنظر، آزمون های لازم و حتی دانشگاه های مقصد می تواند در هدف گذاری شما قرار بگیرند.

یک برنامه هدف گذاری شده می تواند بسیار کمک حال شما باشد. این هدف گذاری باید دارای لایه بندی باشد. این نقشه راه شما باید دارای هدف گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد. پیشنهاد ما این است به عنوان مثال اگر در مقطع کارشناسی هستید و ارشد را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کردید، از یک سال قبل به صورت جدی پروسه مهاجرت را استارت بزنید.

شرایط عمومی مهاجرت

شرایط عمومی بسیاری موارد را در بر می گیرد. گرفتن مدرک تحصیلی یکی از آنها است. برای اپلای کردن در هر دانشگاهی مدرک تحصیلی و ریزنمرات برای شما لازم است. برای گرفتن مدرک نیاز ست شما با دانشگاه تسویه حساب کرده و مبلغ مورد نظر را به دانشگاه پرداخت کنید.

یکی دیگر از موارد عمومی ترجمه مدارک به زبان مدنظر است. با توجه به کشور مدنظر هدف شما این مدارک باید به آن زبان ترجمه شود. مراکز متعددی وجود دارند. این مراکز مدارک شما را به زبان اصلی آن کشور ترجمه و در اختیار شما می گذارند.

کارت پایان خدمت یا معافیت یکی دیگر از مشکلات دانشجویان پسر است. شما باید قبل از شروع پروسه تکلیف وضعیت خدمتی خود را مشخص کنید. کارت پایان خدمت دوره ضرورت یا معافیت ساده ترین راه آن است. البته شما می توانید پس از قبولی و گرفتن ویزا با گذاشتن یک وثیقه از کشور خارج شوید که این راه دردسرها و مشکلات خاص خود را دارد.

مدارک مورد نیاز مهاجرت

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی شامل موارد متعددی می شود. مدرک تحصیلی و ریز نمرات یکی از آنها است. اسکن شناسنامه و کارت ملی که آن نیز باید ترجمه شود.

مدرک زبان کشور مدنظر یکی از مهم ترین مدارک است. مدرک زبان از کشوری به کشور دیگر می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال کشوری مثال فرانسه تنها مدرک زبان کشور خود را می پذیرد. در کشورهایی چون آلمان وضعیت مختلف است. در برخی ایالت ها و دانشگاه ها تنها مدرک زبان آلمانی معتبر است اما در برخی دیگر زبان انگلیسی کفایت می کند. بعد از مشخص شدن زبان، مدرک مورد سوال می شود. در کشور های آمریکای شمالی بسته به دانشگاه ، آزمون تافل با آیلتس را می پذیرند. بهتر است قبل از شروع به یادگیری زبان آزمون مورد نظر را بدانید و سپس شروع کنید.

روزمه و انگیزه نامه یکی دیگر از مدارک مورد نیاز شما است. روش نوشتن آنها را می توانید از طریق مشورت با افرادی که پیش تر آن را انجام داده اند و یا چند سرچ ساده گوگل به دست بیاورید. مهم ترین و شاید هزینه دار ترین مدرک مورد نیاز رسید پرداخت شهریه دانشگاه مقصد است.

در این مقاله همت بر این بود شما را با مهاجرت تحصیلی و الفبای آن آشنا بکنیم. لازمه ها و مدارک حداقلی آن برای شما توضیح داده شد. لکن پروسه مهاجرت تحصیلی خود امری سخت است. این سختی ها با انجام مهاجرت و رفتن به کشور خارجی تنها شروع می شود. در واقع شما در ابتدای ابتدای مسیر قرار دارید. پس از مهاجرت تحصیلی تازه به ابتدای مسیر می رسید.برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها