شروع مهاجرت تحصیلی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 14 بهمن 1402
بازدید:
شروع مهاجرت تحصیلی

سال های اخیر تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دوره‌های تکمیلی و یا حتی بعد از دانش آموزان پس از اخذ دیپلم به دنبال ادامه تحصیل در کشور‌های خارجی می‌باشند. شروع مهاجرت تحصیلی خود یک فرآیند پر از فراز و نشیب است. باید یک برنامه ریزی دقیق داشت و با افراد با تجربه مشورت کرد.

 

اقدامات لازم قبل از شروع مهاجرت تحصیلی

پیش از شروع مهاجرت تحصیلی، ابتدا باید مقررات و شرایط مهاجرت تحصیلی کشور مورد نظر را بطور دقیق بررسی کنید. سپس باید اقدامات زیر را انجام دهید:

1.انتخاب کشور و دانشگاه:

ابتدا باید تصمیم بگیرید که در کدام کشور و در چه دانشگاهی می‌خواهید تحصیل کنید پس از اخذ دیپلم و یا پس از به پایان رساندن دوره کارشناسی و یا حتی در زمان تحصیلات تکمیلی باید به دنبال شروع مهاجرت تحصیلی بود.

2. انتخاب رشته تحصیلی:

باید رشته تحصیلی خود را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید که بازارکاری خوب و فرصت‌های شغلی مناسب در آینده برای آن وجود دارد. کدام کشور ها برای رشته تحصیلی شما دارای شرایط مناسبی می باشد.

3. آماده ‌سازی مدارک:

برای شروع مهاجرت تحصیلی، باید مدارک تحصیلی خود را جمع‌ آوری و ترجمه کنید. اخذ و آزادسازی مدرک خود در سالیان گذشته یکی از دغدغه های اساسی کسانی است که به دنبال شروع مهاجرت تحصیلی می باشند. این هزینه در سالیان اخیر به شدت افزایش یافته ولی شما می توانید از طریق اداره کاریابی نیز برای دریافت آن اقدام کنید.

4. زبان:

بسته به زبان مورد نظر دانشگاه و کشور مقصد خود آمادگی لازم را داشته باشید. در صورت نیاز، به گذراندن آزمون های زبان معتبر (مانند IELTS یا TOEFL) پرداخت. گاهی فارغ از زبان تحصیلی نیاز است که مقدمات مورد نیاز برای یادگیری زبان اصلی کشور نظیر هلندی و آلمانی نیز اقدام کنید.
زبان یکی از دغدغه والدین حتی در سنین کودکی است. برخی والدین از همان سنین کودکی به فکر مهاجرت تحصیلی و شغلی فرزند خود در آینده هستند. این مهم را از طریق ثبت نام کودک در کلاس های زبان انجام می دهند. خرید منابع و کتاب های انگلیسی از جمله خرید کتاب های FAMILY AND FRIENDS از جمله کارهای مثبتی است که می توان برای کودک زبان آموز انجام داد.

 

برای شروع مهاجرت تحصیلی چه چیزهایی نیاز است؟

پس از شروع مهاجرت تحصیلی به کشور دیگر، می‌ بایست از راه‌های زیر استفاده کنید:

1.درخواست و پذیرفته شدن:

پس از آماده‌سازی مدارک و گذراندن آزمون‌ های لازم، باید درخواست خود را به دانشگاه ارسال کنید و منتظر پاسخ پذیرفته شدن باشید. در این دوره شما باید صبر و شکیبایی داشته باشید چراکه متقاضی پس از گذراندن آماده سازی و آموزش زبان استرس زیادی از جهت پذیرش در رشته و دانشگاه مد نظر دارد. در این دوره باید با افراد با تجربه مشورت کنید.

2. معادلات مالی:

قبل از سفر به کشور جدید، باید هزینه های تحصیل، زندگی و سایر هزینه های مالی را در نظر بگیرید و منابع لازم را تهیه کنید. چنانچه بخواهید از بورسیه تحصیلی استفاده کنید باید در نظر داشته باشید این بورس با توجه به سوابق تحصیلی به صورت درصدی به شما اختصاص داده می شود و تنها در صورت دریافت فول فاند، شما هزینه‌ای به دانشگاه پرداخت نمی‌کنید.
فراتر از این مسئله هرکشور بنا به شرایط مختلف مبلغی را ازجهت تمکن مالی از شما طلب می‌کند. شما باید مبلغ مدنظر را در یک حساب بلوکه کرده تا کشور مقصد از تمکن مالی شما اطمینان حاصل کند.

3. چیدمان سفر:

پس از پذیرفته شدن در دانشگاه مدنظر خارجی، بایستی تأمین چيدمان سفر و حضور در کلاس و تأمین مسکن در صورت عدم اختصاص خوابگاه را در نظر داشته باشید.

شروع مهاجرت تحصیلی حتی در وهله تصمیم گیری ابتدایی امری سخت است. شما باید از تمام خاطرات و هر آنچه در کشور خود دارید دل کنده و فارغ از خانواده و دوستان خود به دنبال یک شروع جدید در کشوری جدید باشید. همین امر خود کاری بس دشوار و سخت است. فلذا باید به درستی و با در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم بگیرید.

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها