رشته زبان و ادبیات انگلیسی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 8 آذر 1402
بازدید:
رشته زبان و ادبیات انگلیسی - گالری آواگستر

زبان انگلیسی تنها یک مهارت و زبان برای یادگیری نیست. زبان انگلیسی خود دارای رشته های مختلف در سطح تحصیلات عالی و آکادمیک است. رشته زبان و ادبیات انگلیسی تنها یکی از رشته های این زبان پرطرفدار در دانشگاه ها است. مترجمی و آموزش زبان انگلیسی یا به تعبیری دبیری زبان انگلیسی رشته های دیگر زبان انگلیسی در سطح تحصیلات عالی است.

رشته زبان و ادبیات انگلیسی به چه می پردازد؟

در این رشته شما نه برای آزمون ها مختلف بلکه بر روی ادبیات انگلیسی و تاریخ این زبان بین المللی متمرکز می شوید. در این رشته دانشگاهی شما بر روی آثار و نویسنده های مختلف که شهرت جهانی دارند مسلط می شوید. شما در این رشته تحصیلی با متن ها و کتاب های ادبی بسیاری آشنا می شوید. کلاسیک های زبان انگلیسی را به انگلیسی می خوانید.

آرایه شناسی و قسمت ادبیات این رشته از تسلط شما بر زبان و مهارت های زبانی بیشتر است. شما در کلاس ها باید هر ترم منابع و متون طولانی خوانده و شرکت فعالی در کلاس ها داشته باشید. سمینار و لکچر ارائه دهید. امتحانات این رشته در انتهای هر ترم به صورت کتبی است و شما باید توانایی خود در نوشتن به زبان انگلیسی و تحلیل را برای استاد به نمایش گذارید.

لازمه های رشته زبان و ادبیات انگلیسی

ابتدای امر لازم است بدانید که برای قبولی در این رشته دانشگاهی باید در یک کنکور متفاوت شرکت کنید. رشته های مختص به زبان های خارجی کنکوری مختص به خود دارند. شما باید در این کنکور و در زبان مدنظر خود شرکت کنید. برای این کنکور باید منابع خاص خود را تهیه و مطالعه کنید. هر زبان خارجی کنکوری مخصوص خود و رشته های مختص خود و منابعی متفاوت را داراست. در زمان ثبت نام باید به صورت جداگانه برای رشته زبان ثبت نام کنید.

اکثر متقاضیان این رشته در کنار رشته اصلی خود برای زبان ثبت نام می کنند. این افراد کسانی هستند که از سنین پایه برای زبان و یادگیری آن وقت و هزینه کرده اند. آموزشی قوی و مناسب از کودکی می تواند شخص را در این مرحله به سمت جلو ببرد. چراکه دروس تخصصی و رشته تخصصی مجال زیادی برای مطالعه زبان به شما در سال کنکور نمی دهد. یکی از مجموعه های جامع برای کودکان از ابتدا کتب Family and Friends است.

کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات انگلیسی

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد از دو راه ممکن است. دانشجویان فعال و متمرکز می توانند از طریق ارشد مستقیم و بدون کنکور ارشد وارد دوره ارشد بشوند. راه دیگر شرکت در کنکور ارشد و راهیابی به دوره ارشد است. دوره ارشد در رشته زبان و ادبیات انگلیسی به صورت کم و بیش دارای 36 واحد است. در این دوره بیشتر و بیشتر به قسمت ادبیات میپردازید. در دوره ارشد با بسط قسمت ادبیات بر روی نویسندگان بیشتر و قسمت ادبی تمرکز می کنید.

رشته زبان و ادبیات انگلیسی یک رشته پرطرفدار و مقبول در جامعه ما است. در این مقاله به ماهیت آن، نحوه قبولی در آن و تحصیلات ارشد در این رشته پرداختیم. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشگاهی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها