راه های جلوگیری از فراموشی در زبان انگلیسی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 7 اردیبهشت 1402
بازدید:
فراموشی در زبان انگلیسی - گالری کتاب آوا گستر

یادگیری زبان انگلیسی فارغ از سن و سال برای همه لازم است. گاهی این یادگیری به فرایندی سخت و طاقت فرسا تبدیل می شود. یکی از سختی های آن فراموشی و فرار بودن مطالب زبان است. علت فراموشی تا حدودی به سیستم آموزشی غلط رایج در کشور ما برمیگردد. اشتباه ما در فرایند یادگیری این است که با ذهنیت امتحان محور جلو می رویم. ما باید مطالب را طوری یاد بگیریم که بتوانیم به طور مداوم از آنها استفاده کنیم. مشکل ما عدم یادگیری کاربردی است. در این مقاله فراموشی در زبان انگلیسی را مورد بررسی قرار میدهیم پس با ما همراه باشید.

کتاب خواندن

یکی از روش های جلوگیری از فراموشی خواندن کتاب است. منظور ما در اینجا تنها کتاب های آموزشگاهی نیست. ما باید بتوانم کتاب هایی به زبان انگلیسی بخوانیم. این کتاب ها می تواند دارای موضوعات مختلفی باشد. کتاب های ساده ای همچون داستان و رمان می تواند برای شروع خوب باشد. کتاب هایی که قبلا به زبان فارسی مطالعه کردیم نیز میتواند گزینه خوبی برای شروع کار باشد.

بازی های ویدئویی

اگر شما علاقه مند به بازی های ویدیئویی هستید این گزینه می تواند کمک خوبی به شما بکند. شما اگر گیمر هستید می توانید از این علاقه خود برای جلوگیری از فراموشی زبان استفاده کنید. بازی های ویدئویی دارای انواع مختلفی هستند. نوع کنسول و بازی تاثیر آن را کم یا زیاد نمیکند. بازی هایی نظیر جی تی ای به دلیل داشتن مکالمات روزمره به عنوان مثال می تواند در تقویت مهارت اسپیکینگ و لیسینینگ موثر باشد.

ژورنال نویسی

مقصود ما از ژورنال نویسی در اینجا خیلی ساده است. شما در ابتدای روز کارهایی که در طول روز قرار است انجام بدهید با جزییات نوشته و برای آن وقت تعیین می کنید. این امر باعث بهره وری و بهبود مدیریت شما در زمان می شود. حال در نظر بگیرید که این کار را به زبان انگلیسی انجام دهید. این باعث می شود مهارت رایتینگ خود را هر روز به چالش بکشید.

دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید

شما می توانید از بستر فضای مجازی نظیر توییتر و اینستاگرام دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید. این مسئله و گفت و گو با آنها باعث بهبود لهجه شما و افزایش دایره لغات شما می شود. اگر موفق به این امر نشدید می توانید با یکی از دوستان خود ساعتی را در روز به مکالمه زبان انگلیسی با آنها اختصاص دهید. موضوعات روزمره ای که همواره در مورد آنها با همدیگر صحبت می کنید، می تواند مفید باشد.

 

خواندن مقالات به زبان انگلیسی

شما می توانید در ارتباط با رشته دانشگاهی خود یا موضوعات مورد علاقه تان با یک سرچ ساده به دنیایی از مقالات انگلیسی دسترسی داشته باشید. بسیاری از مقالات معتبر ابتدا به زبان انگلیسی منتشر شده و سپس به فارسی ترجمه می شوند. شما با این کار سریع تر از دیگران به این مقالات دسترسی پیدا خواهید کرد. این مسئله باعث تقویت مهارت ریدینگ شما می شود.

استفاده از فلش کارت و جعبه لایتنر

شما با استفاده از فلش کارت می توانید لغات بسیاری را به حافظه بسپارید. از طرفی با استفاده از جعبه لایتنر به مرور چندباره می پردازیم. این مرور باعث می شود به منحنی فراموشی غلبه کنیم. در واقع شما باید به هر روش و به هر طریقی مرور چندباره را در دستور کار خود قرار دهید.

تماشا کردن فیلم و سریال ها به زبان انگلیسی

یکی از روش هایی که می توانید به راحتی و در اوغات فراغت خود آن را پیاده کنید، همین است. یادگیری زبان در مراحل ابتدایی و یا پیشرفته متفاوت خواهد بود. اگر مبتدی هستید باید یک بار فیلم را با زیرنویس فارسی مشاهده کنید و سپس بار دیگر به زبان انگلیسی و با زیرنویس انگلیسی. اگر در مراحل پیشرفته قرار دارید می توانید حتی بدون زیرنویس انگلیسی و به زبان اصلی فیلم را مشاهده کنید.

انگلیسی صحبت کردن با خودتان

اگر کسی را برای تمرین اسپیکینگ ندارید می توانید با خودتان تمرین کنید. برای این کار لازم است که هنگام صحبت کردن با خودتان صدای خود را ضبط کنید. این کار باعث می شود تا اشتباه های خودتان را پیدا کنید. شاید در ابتدا این کار برای شما سخت باشد ولی پس از شروع، رفته رفته به آن عادت خواهید کرد.

به انگلیسی سرچ کنید

آنچه که در مورد مقاله ها گفتیم اینجا هم صادق است. این مسئله باعث می شود شما به مطالب دست اول در هر موضوعی دسترسی داشته باشید. از طرف دیگر مهارت شما در خواندن و ریدینگ بهبود یافته و از طرف دیگر آنچه که قبلا یاد گرفته اید، فراموش نشود.سرچ به زبان انگلیسی باعث می شود با کلمات جدید آشنا بشوید. از طرفی نحوه ساخت جملات در انگلیسی برای شما جا بیافتد.

استفاده از فضای مجازی

شما می توانید در موضوعات دلخواه خود به پادکست های مختلف گوش دهید. چند سالی است که پادکست در کشور ما رایج شده است ولی با یک سرچ ساده به زبان انگلیسی شما به دنیایی از پادکست تنها در یک موضوع خاص دسترسی خواهید داشت. یوتیوب نیز یکی از همین بستر هایی است که می توانید از آن استفاده کنید. این مهم باعث تقویت مهارت لیسینینگ شما می شود.

شما برای غلبه به فراموشی باید زبان انگلیسی را در جای جای زندگی خود قرار دهید. باید به زبان انگلیسی در زندگی خود خوش آمد بگویید. ما در این مقاله تلاش کردیم راه های متفاوتی را که منجر به این امر می شود را به شما معرفی کنیم.اگر شما اجازه دهید که زبان انگلیسی وارد زندگی شما بشود خواهید دید که مطمئنا راه های همه گیری زبان انگلیسی در زندگی بسیار بیشتر از این موارد است.

برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها