تقویت لیسینینگ در خانه

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 2 آذر 1402
بازدید:
تقویت لیسینینگ در خانه - گالری آواگستر

دنیای امروز ما همه چیز را ساده سازی و آسوده تر می کند. به طور کلی جهان به سمت راحتی بشر حرکت می کند. در این دنیا همه چیز از خانه برای فرزند آدمی مهیا است. امروزه برخلاف گذشته دیگر راه های آموزش به صورت حضوری متداول نیست. همه از طریق دنیای دیجیتال سعی در استفاده از روش خودآموز در هرچیزی را دارند. همه گیری کرونا به آموزش دیجیتال رونق داد. فلذا نه به صورت حضوری بلکه آموزش در خانه و نهایتاً مجازی بسیار رواج یافته. یکی از سنگ بناهای اصلی ساختمان زبان انگلیسی لیسینینگ می باشد. تقویت لیسینینگ یکی از باید های هر زبان آموزی است. این مهم و ترکیب آن با دنیای دیجیتال امروز خیل زبان آموزان را به سوی تقویت زبان(لیسینینگ) در خانه سوق می دهد. این تقویت لیسینینگ در خانه نیز خود اصول و چهارچوبی دارد. شما باید خود هم معلم و هم زبان آموز باشید.

چرایی تقویت لیسینینگ

برای تسلط بر هر زبانی مکالمه روان به آن زبان حداعلای تسلط است. این تسلط از رهگذر دو مهارت اصلی یعنی اسپیکینگ و لیسینینگ می گذرد. این دو مهارت به صورت حداکثری بر روی یکدگیر اثر می گذارند. فلذا نباید در مرکز توجه یکی باشد و دیگری مغفول بماند. این دو باید به صورت همزمان و متأثر از هم تقویت شوند. بدون فهمیدن صحبت های طرف مقابل هرچه اسپیکینگ شما قوی باشد بی فایده می باشد.

راه های تقویت لیسینینگ در خانه

اگر چرایی برای زندگی داشته باشی با هر چگونه ای به سر خواهی کرد. این سخنان نیچه است. شما اگر در پی هدفی هستید و هیچ اطلاعی از راه هم نداشته باشید، در نهایت به آن می رسید. اگر مصمم بوده و خستگی را به جان خریده و به خود ریاضت دهید. تعدادی از راه های تقویت لیسینینگ در خانه را در اینجا برای شما ذکر میکنیم.

استفاده از شبکه ها مجازی و منابع اینترنتی

شما از یوتیوب، پادکست و تلویزیون های انگلیسی زبان می توانید برای تقویت و تمرین لیسینینگ خود در خانه استفاده کنید.

تمرین گوش کردن فعال

گوش کردن فعال یک تکنیک تقویت لیسینینگ برای تمرین در خانه است. تفاوت زیادی بین دقت در گوش کردن یا صرف گوش کردن ساده به مطلبی وجود دارد. خلاصه مطلب شما می توانید با بالابردن دقت، به صورت کامل توجه خود را به صدای شخص و یا فایل پخش شده دهید. با این تمرین افزایش دقت، شما مهارت خود را در گوش کردن بالا می برید.

مزایای یک لیسینینگ قوی

در طول یادگیری زبان انگلیسی و مخصوصاً در دوران مدرسه مهارت مکالمه مغفول می ماند. لکن شما می توانید با تهیه کتب آموزش زبان از دوران کودکی این مهم را در کودک خود تقویت کنید. یکی از کتاب های جامع در سطح زبان انگلیسی مجموعه Family and Friends می باشد. این کتاب باعث تقویت چهار مهارت اصلی در کودک می شود. نتیجه اینکه در مراحل آتی کودک شما مشکل اکثریت زبان آموزان یعنی ضعف در مکالمه را نخواهد داشت.

داشتن لیسینینگ قوی باعث تقویت اسپیکینگ و بهتر و بهتر شدن مکالمه شما می شود. مکالمه قوی باعث افزایش سرعت شما در جذب مخاطب می شود. این مهم اگر به دنبال مهاجرت هستید برای شما بسیار سودمند می شود. سریع با انسان های مختلف از دیگر فرهنگ ها آشنا و معاشرت می کنید. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشگاهی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها