تقویت لیسینینگ از صفر تا صد

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 1 آبان 1402
بازدید:
تقویت لیسینینگ - گالری آواگستر

تقویت مهارت لیسینینگ زبان انگلیسی یک راه طولانی و در عین راه لذت بخش است. اگر مصمم و با گام های استوار در این مسیر حرکت کنید، مسیر برای شما لذت بخش می شود. در غیر این صورت مسیر برای شما ملالت بار و خسته کننده می شود و در اواسط راه یادگیری را رها می کنید.

هر کدام از چهار مهارت اصلی مانند لیسینینگ باید از صفر تا صد با یک برنامه مدون و منظم از ابتدا و بدون اتلاف وقت جلو رود. قسمت عمده شکل بیرونی یادگیری زبان مکالمه به آن زبان است. برای یک مکالمه صحیح و  درست یکی از بایدها لیسینینگ و توانایی درک گفته های طرف مقابل است.

لیسینینگ چیست؟

لیسینیگ یکی از چهارگانه باید یادگیری زبان انگلیسی است. این مهارت در یک پیوند جدانشدنی با دیگر مهارت ها و به خصوص اسپیکینگ است. فلذا تقویت لیسینینگ نه برای خود بلکه برای دیگر مهارت ها علی الخصوص اسپیکینگ از نان شب واجب تر است.

تقویت لیسینینگ مرحله به مرحله

در ابتدا شما باید بدانید در کجای مسیر قرار دارید. پس از اینکه نقطه خود را در این نقشه یادگیری زبان پیدا کردید، حال نحوه رسیدن به پایان مدنظر است. تقویت لیسینینگ نیز همچون یک نقشه یافتن گنج است. قدم به قدم و گام به گام باید در مسیر مقصد برنامه ریزی و حرکت کنید.

این تقویت لیسینینگ باید در یک فرآیند مرحله به مرحله باشد. شما در ابتدا باید اولا به صورت جنرال و عمومی لیسینینگ و دیگر مهارت ها را تقویت کنید. سپس به صورت موردی و رفع اشکال عیب یابی کرده و نقاط ضعف خود را با تجویز های موردی پوشش دهید.

راه کارهایی جهت تقویت لیسینینگ

هرکسی لباسی اندازه خود را می پوشد، در نتیجه شما نیز در مسیر یادگیری زبان برخی موارد را از افراد موفق این حوزه تقلید و تکرار و در کنار آن روش های منحصر به فرد خود را داشته باشید. حال ما در اینجا تعدادی از موارد عمومی که می توانید انجام دهید را نام میبریم.

1.آهسته گوش کردن

اگر در ابتدای مسیر هستید، باید به صورت آهسته و شمرده به فایل ها و یا مکالمه ها گوش دهید.  مکالمه با سرعت بالا نیازمند توانایی درک بالا در گوش دادن است. این برای شما که در ابدای مسیر هستید، کاری سخت و فرسایشی است. باید سعی کنید که به صورت آهسته و قدم به قدم به مکالمه و یا فایل پخش شده گوش دهید.

2.نگاه کردن به متن

گاهی ما تمامی لغات یک مکالمه را کاملا بلد هستیم ولی با نحوه تلفظ آنها در جمله آشنا نیستیم. کلماتی وقتی به صورت پی در پی در قالب جملات می آیند می توانند آوایی ناآشنا برای ما داشته باشند. در نتیجه گوش کردن و نگاه به متن آن مکالمه یا متن فایل می تواند این عنصر ناآشنایی را از میان بردارد.

3.تکرار کردن

شما می توانید در عین گوش کردن به متن و مکالمه مدنظر همراه با آن تکرار کنید. تکرار با متن شما را به آن کلمات که برای شما ناآشنا و نامأنوس عادت میدهد. در نتیجه امر تکرار می تواند یکی از راه کار های تقویت لیسینینگ باشد.

4.بازگشت به ابتدا

گوش کردن به مکالمه و فایل پخش شده نیاز دارد تا دوباره از ابتدا مرور شود. شما پس از اتمام نیاز دارید که یک بار دیگر آن مکالمه را مرور کنید. اشکالات پیش آمده را پیدا کنید و برای رفع آنها راه حل پیدا کنید.

به صورت خلاصه ولی جامع چرایی، چگونگی و راه کارهای تقویت لیسینینگ را در این مقاله برای شما پررنگ کردیم. تعداد این راه ها و نحوه تقویت آن می تواند بسیار متنوع و مختلف باشد. در کنار  آن شما می توانید راه های ابداعی و اختراعی خود را نیز داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشگاهی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها