تقویت اسپیکینگ برای آیلتس

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 31 خرداد 1402
بازدید:
تقویت اسپیکینگ برای آیلتس - گالری کتاب آوا گستر

آزمون آیلتس یک ازمون بسیار معتبر است. این آزمون شامل چهار مهارت اصلی است. یکی و شاید نقطه ضعف اکثر زبان آموزان مهارت اسپیکینگ است. شما برای موفقیت در آزمون باید با چالش های آن آشنا بشوید. راه موفقیت آن شاید برخی روش ها و تکنیک های خاص خود را دارد.

تقویت اسپیکینگ برای آیلتس باید فراتر از آنچه در حالت عادی انجام می دهید، باشد. شما باید با آزمون و نحوه انجام آن آشنا باشید. موفقیت در یک آزمون در کنار دانش زبانی به برخی مهارت های خاص برای گذر از آزمون نیاز دارد. مهارت اسپیکینگ در آزمون آیلتس به صورت شفاهی و معمولا یک روز پس از آزمون اصلی برگزار می شود. یک مصاحبه کننده از شما آزمون می گیرد.

آزمون شفاهی همواره یکی از ترس های اصلی اکثر زبان آموزان می تواند باشد. آزمون شفاهی می تواند استرس زا و اضطراب آور باشد. این اضطراب نباید به نمره اصلی شما ضربه بزند. با انجام برخی کارها می توانید این استرس را به حداقل برسانید و این نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل بکنید.

نکات کلیدی در آزمون آیلتس

برخی روش ها برای تقویت مهارت اسپیکینگ در آزمون آیلتس وجود دارد که جلوتر به آنها می پردازیم. در کنار این روش ها برخی نکات هستند که در آزمون به ما کمک می کنند. این نکات به خود آزمون مربوط می شود. شما با انجام آنها می توانید به طرز قابل توجهی از آزمون نتیجه بهتری بگیرید.

1.اعتماد به نفس داشته باشید.

داشتن اعتماد به نفس در انجام هر کاری لازم است. دستپاچه و مضطرب بودن حتی در یک مکالمه عادی و به زبان مادری هم قطعا حس خوبی به مخاطب منتقل نمی کند. داشتن اعتماد به نفس و راحتی شما به طرف مقابل هم منتقل می شود و این خود یک گام مثبت برای بهتر شدن نتیجه است.

این اعتماد به نفس نشانه هایی دارد. برای مثال هنگام صحبت کردن سعی کنید تماس چشمی داشته باشید. هم موقع صحبت کردن هم موقع گوش کردن. نسبت به صحبت های طرف مقابل ری اکشن داشته باشید. با احساس صحبت کنید. این کارها باعث می شود مکالمه از فضای سرد و سخت آزمون خارج بشود. با انجام این کارها نه یک آزمون خوب بلکه در وهله اول یک مکالمه لذت بخش خواهید داشت. داشتن مکالمه خوب آزمونی خوب نیز با خود به همراه دارد.

2.نیاز بود سوال کنید.

بسیار معمول و رایج است که گاهی متوجه سخنان طرف مقابل نمی شوید. این امر حتی در یک مکالمه عادی به زبان مادری هم پیش آمد دارد. در همچین موقعیتی شما برای درست متوجه شدن محکوم به پرسیدن سوال هستید.

تصور رایج این است که سوال پرسیدن نشان دهنده عدم تسلط شما و یا حوس پرتی شما است. این به درست پیش رفتن در مرحله قبلی باز می گردد. اگر شما آن حس اعتماد به نفس را به درستی منتقل کرده باشید، طرف مقابل با سوال شما همچین حسی پیدا نمی کند. حال اگر مضطرب و نگران باشید، با پرسیدن سوال اول او به مهارت شما شک می کند.

روش های تقویت اسپیکینگ برای آیلتس

روش و تکنیک های فراوانی برای این کار تجویز می شود. برخی از این روش ها آموزشگاهی و برخی مرتبط با روش خودآموز است. روش ها و کارها بسیار شما را گیج می کند. شما از بین این خیل باید لباسی که اندازه شما است را بردارید.

1.ثبت نام در کلاس های تقویت زبان

اگر در سطح پیشرفته قرار دارید نیاز به کلاس های عمومی و رندوم نیست. حال شما باید باز هم در کلاس های اسپیکینگ برای آزمون آیلتس شرکت کنید. در این کلاس ها مدرس با شما به مکالمه می پردازد. نقاط ضعف شما عیب یابی می کند. بسیاری از موارد وجود دارد که ما نمی توانیم آنها را بیابیم و یا عیب یابی کنیم. استفاده از یک فرد متخصص در کار همواره سود بخش است.

2.صدای خود را ضبط کنید.

در بسیاری از مواقع از نظر ما مشکلی وجود ندارد. با ضبط صدا متوجه می شوید که به حالت بدون عیب و ایراد آنقدر هم نزدیک نیستید. ضبط کردن صدا ایرادات در صحبت و گفتار را مشخص می کند. ایرادات تلفظی و گاهی اشتباهات در گرامر نیز مشخص می شوند. تنها با ضبط کردن صدا است که از جایگاهی بی طرف می توانید خود را قضاوتی بی طرفانه بکنید.

3.آموزش همه جانبه و چند جانبه

برای موفقیت در آزمون آیلتس شما باید تماما در زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. تاکید یگانه و تک محوری بر روی اسپیکینگ نتیجه نهایی مطلوبی برای شما ندارد. شما باید تمامی مهارت های خود را به صورت همزمان و یکسان رشد بدهید. این کار خود به خود تاثیراتی بر روی اسپیکینگ نیز دارد. به عنوان مثال بالا بردن دانش لغات و گرامر، خود به خود بر روی بالا رفتن کلاس مهارت شما در اسپیکینگ می شود.

4.روان بودن کلام از ساختارهای گرامری مهم تر است.

دستور زبان و ساختار های گرامری خود دارای بخشی از نمره هستند. لکن این ساختارها نباید بر روی روان بودن صحبت شما اثر گذار بشوند. دقت تمام و کما به این دستوری های گرامری نباید شما را به لکنت و سختی بیاندازد. استفاده از کلمات غیر مصطلح و ساختارهای گرامری پیچیده بیشتر باعث گیج شدن شما می شود. از این روش  تا حد امکان پرهیز کنید.

حین صحبت باید تلاش کنید که جواب های کوتاه و بسته ندهید. جواب های شما باید تا امکان سر باز و مبسوط باشد. این جواب ها باعث ایجاد ارتباط صد درصدی شما با طرف مقابل می شود. حدالامکان تلاش شما بر به وضوح صحبت کردن و داشتن یک آهنگ و سرعت طبیعی باشد.

آزمون آیلتس یک آزمون همه جانبه است. یکی از قسمت های آن مهارت اسپیکینگ است. در این مقاله ما به تنها گوشه ای از این مهارت و روش های بهتر شدن در آن اشاره کردیم. برای گرفتن نتیجه مدنظر شما باید تلاش بسیاری بکنید.

برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها