تفاوت‌های آزمون تافل و PTE

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 11 دی 1402
بازدید:
تفاوت آزمون های تافل و PTE

آزمون های بین المللی تفاوت‌های بسیار و در عین حال اندکی با یکدیگر دارند. در این مقاله به بررسی دو مورد از مهم ترین‎‌ها یعنی آزمون تافل و آزمون PTE می‌پردازیم. ثبت نام، نحوه برگزاری، نمره دهی و اعتبار آزمون از مقوله‌های مهمی هستند که اینجا باهم بررسی می‌کنیم.
برای یک زبان آموز در سطحی بالا تفاوت آنچنانی ندارد ولی اگر به دنبال آموزش از سنین ابتدایی برای کودک خود هستید باید کتابی جامع و تمام و کمال تهیه کنید. می توانید با خرید کتاب‌های Family and Friends کودک زبان آموز خود را برای هر آزمونی در آینده مهیا کنید.

برای اینکه بهتر با تفاوت‌های آزمون تافل و PTE آشنا شویم، ابتدا هر کدام از این آزمون‌ها را جدا بررسی می‌کنیم و سپس تفاوت‌های آن‌ها را بیان می‌کنیم.

آشنایی با آزمون تافل

برگزاری آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language) به صورت آنلاین و در مراکز آزمون تافل در سراسر جهان انجام می‌شود. برای شرکت در آزمون تافل، شما باید ابتدا یک حساب کاربری در سایت رسمی ETS (Educational Testing Service) که سازمان برگزارکننده آزمون تافل است، ایجاد کنید.
پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید برای ثبت نام در آزمون تافل، تاریخ و محل برگزاری را انتخاب کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام، شما به یک شماره شناسایی منحصر به فرد (Registration Number) دست خواهید یافت.
آزمون تافل به صورت آنلاین و با استفاده از رایانه برگزار می‌شود. در این قسمت، شما با خواندن مقالات و پاسخ دادن به سؤالات خواندن، گوش دادن به فایل‌های صوتی و پاسخ دادن به سؤالات گوش دادن، و نوشتن چکیده‌ها و مقالات خود را نشان می‌دهید.
قسمت Speaking نیز به صورت حضوری با استفاده از رایانه برگزار می‌شود. در این قسمت، شما با پاسخ دادن به سؤالات شفاهی مورد آزمایش قرار می‌گیرید.

 

آزمون PTE چیستی و چگونگی آن

آزمون PTE به صورت آنلاین برگزار می شود و از طریق پلتفرم کامپیوتری از طریق اینترنت قابل دسترسی است. در زیر نحوه برگزاری آزمون PTE را توضیح می‌دهیم:
1. ثبت نام:
ابتدا باید در وبسایت رسمی آزمون PTE ثبت نام کنید و نام کاربری و رمز عبور خود را تعیین کنید. پس از ثبت نام، می توانید تاریخ و زمان مطابق با تمایل خود را برای برگزاری آزمون انتخاب کنید.
2. ورود به سامانه:
در تاریخ و زمان مشخص شده، باید وارد پلتفرم آزمون PTE شوید. با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود، وارد پلتفرم شده و آماده برگزاری آزمون خود خواهید بود.
3. ساختار آزمون:
آزمون PTE شامل چهار بخش اصلی است: شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. هر بخش شامل سوالات مختلفی است که باید درستی آن ها را تشخیص دهید. سوالات انتخابی، تکمیل جمله، تشخیص تصویر، تلفظ، ترجمه و صحبت کردن ممکن است در طول آزمون مطرح شوند.
4. زمان آزمون:
هر بخش آزمون PTE دارای زمان مشخصی برای پاسخگویی به سوالات است. معمولا زمان هر بخش بین 10 تا 20 دقیقه است.
5. نمره دهی:
نمره ها بر اساس سیستم نمره GSE (Global Scale of English) اعطا می شوند. هر بخش آزمون به صورت جداگانه نمره گذاری می‌شود و در نهایت نمره کل آزمون محاسبه می‌شود.
6. دریافت نتیجه:
پس از برگزاری آزمون، نتایج شما در کمتر از 5 روز کاری در دسترس قرار می گیرد. می توانید نتایج خود را از طریق پنل کاربری خود در وبسایت رسمی PTE چک کنید.
آزمون PTE با استفاده از تکنولوژی های صوتی و تصویری پیشرفته، به صورت آنلاین و بر اساس الگوهای ارزیابی دقیقی برگزار می شود.

 

چند مورد از تفاوت‌های آزمون تافل و PTE

آزمون تافل (TOEFL) و آزمون PTE (Pearson Test of English) دو آزمون شناخته شده برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی هستند. این دو آزمون تفاوت های زیادی در ساختار، نمره دهی و استفاده می کنند. در زیر تفاوت‌های آزمون تافل و PTE را باهم بررسی می‌کنیم.
1. ساختار آزمون:
آزمون تافل دارای چهار بخش اصلی است که شامل شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. آزمون PTE همچنین دارای چهار بخش است، اما بخش های آن شامل شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن با هم مترکز شده اند.
2. نوع سوالات:
آزمون تافل از سوالات چندگزینه ای استفاده می کند که عموما به صورت تکنیکی طراحی شده اند. آزمون PTE از تنوع بیشتری از سوالات استفاده می کند که شامل تکمیل جمله، تشخیص تصویر، تلفظ، ترجمه و صحبت کردن است.
3. نمره دهی:
در آزمون تافل، نمره ها بر اساس باند 0-120 اعطا می شوند، که هر بخش از آزمون ارزش 30 نمره دارد. در آزمون PTE، نمره ها بر اساس سیستم نمره یا GSE (Global Scale of English) اعطا می شوند که از 10-90 است.
4. زمان آزمون:
در آزمون تافل، زمان محدودی برای هر بخش تعیین شده است، که مجموعا حدود 4 ساعت طول می کشد. در آزمون PTE، هر بخش آزمون تقریبا 1.5-2 ساعت طول می کشد و مجموعا حدود 3 ساعت طول می کشد.
5. قابلیت استفاده:
نمره آزمون تافل معمولا برای ورود به دانشگاه ها و مدارس بین المللی استفاده می شود. نمره آزمون PTE برای مهاجرت، ورود به دانشگاه ها، استخدام در سازمان ها و شرکت های بین المللی استفاده می شود.

با توجه به تفاوت های فوق، گزینش آزمونی وابسته به هدف شما و نیازهای شخصی است.

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها