بهترین زمان یادگیری زبان انگلیسی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 7 مرداد 1402
بازدید:
بهترین زمان یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی با ورود به دوره جدید جهانی شدن امری بسیار مهم است. زبان انگلیسی زبان بین المللی است فلذا یادگیری آن از نان شب هم واجب تر است. یادگیری باید از جایی شروع شود. پیدا کردن این نقطه، بسیار حیاتی است. شروع زودتر، یک دونده ماراتن را قطعا خسته می کند. شروع دیر هنگام نیز شما را از بقیه عقب می اندازد.

بهترین زمان یادگیری زبان انگلیسی به گفته زبان شناسان و هم چنین مدرسان زبان انگلیسی همان سنین پایه و کودکی است. کودکی خود یک بازه زمانی تقریباده ساله است. از کجای آن باید شروع شود؟ بسیاری از والدین از همان تولد کودک دغدغه یادگیری زبان انگلیسی را دارند. گاهی این دغدغه باعث آسیب های جدی در فرآیند یادگیری زبان انگلیسی کودک و هم چنین تحصیل او می شود.

جایگاه زبان انگلیسی

در دنیای امروزی که هزاران کیلومتر را با یک دکمه گوشی همراه می توان رفت، زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی جایگاه بسیار مهمی دارد. این زبان برای مسافرت به هر کشور خارجی چه کشور های انگلیسی زبان چه کشورهای دیگر کار را برای شما آسان می کند.

یادگیری این زبان برای سهولت در هر کاری به شما کمک رسانی می کند. از منظر شغلی و استخدام استفاده از نیرویی که چند زبان بلد است و به زبان بین المللی مسلط است همواره بهتر از یک نیروی ساده است. در تحصیلات آکادمیک نیز تسلط به زبان انگلیسی دسترسی شما را به منابع دست اول مهیا می کند.

یادگیری زبان انگلیسی در کودکی

بهترین زبان یادگیری زبان انگلیسی همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، کودکی است. با شروع یادگیری و آشنایی با زبان انگلیسی در کودکی شما برای ادامه یادگیری در سطوح بالاتر مساعد هستید. این آشنایی با زبان دوم در کودکی فرآیند یادگیری در زمان های بعدی یعنی بزرگسالی را برای شما خیلی آسان تر از بقیه می کند.

نکته ای که از نظر والدین و مدرسان مغفول می ماند، زیاده روی در آموزش است. هدف از یادگیری زبان انگلیسی در کودکی آشنایی است. یک مرحله بعد از آشنایی، یادگیری چهارچوب و اساس آن زبان خارجی مدنظر است. متاسفانه برخی از والدین بدون گذر از این مراحل و توجه به خواسته های کودک او را در میان مباحث سخت غرق می کنند. این مهم در سنین بالا به یادگیری زبان و تحصیلات کودکان آسیب های جدی می رساند.

یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی در دیگر سنین

بهتر است یادگیری زبان انگلیسی از سنین پایین تر شروع و در بزرگسالی ادامه یابد. حال برخی این فرصت را در کودکی از دست داده اند. از دست دادن این فرصت به معنی فراموشی زبان انگلیسی و تمام شدن فرصت ها نیست. شورع از سن پایه یک امتیاز مثبت است ولی ادامه ندادن و رها کردن آن در دیگر سنین هزاران امتیاز منفی.

یادگیری و آموزش مطالب جدید همواره روح آدمی را زنده و شاداب نگه می دارد. محدود کردن این مهم به یک دوره زمانی اشتباهی مهلک است. حال اگر بحث یادگیری زبان انگلیسی که از اهمیت آن بحث شد در میان باشد، اشتباهی مرگ بارتر است.

برای شروع یادگیری زبان انگلیسی و ” خرید کتاب زبان ” کلیک کنید!

فرآیند یادگیری زبان انگلیسی

استفاده از کلاس های آموزش زبان سختی و گنگی مطالب جدید را برای شما مرتفع می کند. یادگیری همراه با هم کلاسی ها و فرصت رفع اشکال از طریق مدرس مطلبی بسیار سودمند است. حال فارغ از کلاس و فارغ از سن و سال شما باید خود نیز قسمتی از فرآیند یادگیری خود باشید. یادگیری باید به کلاس محدود نشده و زبان انگلیسی قسمتی از زندگی شما شود.

بهترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی کودکی است. حال اگر اهمیت این زبان و جایگاه آن را در نظر بگیریم باید گفت هر موقعی که فرآیند یادگیری شروع شود همان بهترین زمان است. مهم شروع یادگیری است بقیه مطالب جز فرعیات ماجرا می شود.

برچسب‌ها:

گالری کتاب آوا

دیدگاه‌ها