بهترین روش یادگیری سریع زبان انگلیسی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 7 خرداد 1402
بازدید:
یادگیری سریع زبان - گالری کتاب آواگستر

فرآیند یادگیری یک زبان در بدایت امر کاری بس دشوار است. عدم اطلاعات و تجربه باعث ایجاد این دشواری است. با قدم گذاشتن در راه و مداومت این سختی از بین نمی رود ولی شما بع آن غلبه می کنید. شما پس از گذر زمان متوجه می شوید نه صحبت های یک مشاور بلکه برنامه ای که خود برای خود تنظیم می کنید بهترین راه یادگیری است.

شما در ابتدای کار به راهنمایی دیگران نیاز دارید. باید پا جای پای دیگران بگذارید. در ادامه شما متوجه می شوید که نسخه منحصر به فرد خود را دارید. این نسخه از شخص به شخص متفاوت است. روش هایی که از یک شخص دیگر برای شما تجویز می شوند هیچگاه نمی تواند برای همیشه موثر مفید باشد. این روش ها در ابتدای کار که شما هیچ تجربه ای ندارید می تواند مفید باشد.

هدف گذاری های مختلف داشته باشید

بدون داشتن مقصد، حرکت کردن فقط اتلاف وقت و هزینه است. شما باید در جهت ااعداف ز پیش تعیین شده بروید. اگر دیر رسیدید یا نرسیدید، بررسی کنید که مشکل کجا است. آن را تحلیل کنید و عیب های خود را بیابید. این هدف گذاری باید دارای رده های مختلف باشد. شما باید هدف گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشید.

هدف گذاری هر زبان آموز ممکن است مختلف باشد. به عنوان مثال گرفتن نمره 7 در آزمون آیلتس می تواند هدف گذاری نهایی و بلند مدت یک زبان آموز باشد. در راه رسیدن به این هدف بلند مدت باید هدف های کوتاه مدت و میان مدت بگذارد. این تنوع شما را در مسیر حفظ می کند. با رسیدن به هر هدف، انرژی شما برای ادامه حداقل حفظ و یا بیشتر می شود.

مرور کردن چندباره و همواره

بیش از هر کاری در مسیر یادگیری سریع زبان باید مرور باشد. یک نکته پنهانی در مسیر یادگیری سریع زبان که مغفول می ماند، همین است. شما باید به جای سرعت در یادگیری مطالب زیاد، مطالب را با یک سرعت مطمئنه ولی با مرور چندباره یاد بگیرید. مسئله زیاد بودن مطالب نیست، مسئله این است که مطالب را هرچند کم ولی به معنی واقعی یاد بگیرید.

هرکدام از مهارت های چهارگانه، لغات و گرامر باید نحوه مرور خاص خود را داشته باشد. می توانید از روش های ترکیبی نیز امتحان کنید. به عنوان مثال نکات گرامری را حین تمرین مهارت رایتینگ مرور کنید. با این کار هم روی رایتینگ وقت گذاشتید هم مطالب مربوط به گرامر را مرور کردید.

مرور لغات را به روش های ساده ای چون درست کردن فلش کارت ها، جعبه لایتنر و نوشتن آنها در دفترچه همراه خود انجام دهید. در حین تمرین ریدینگ می توانید کلمات جدید را یادداشت برداری کرده و به آن واژگان مرور شده اضافه کنید. مهم نیست به چه شکل ولی باید مرور بیشترین کاری باشد که می کنید. چگونگی و نحوه انجام آن به شما بستگی دارد.

داشتن برنامه مطالعاتی روزانه، هفتگی و ماهانه

شما باید یک چارت روزانه، یک چارت هفتگی و یک چارت ماهیانه داشته باشید. این چارت برای شما یک نقشه راه است. نوشتن این چارت روزانه باید در انتهای هر روز برای روز دیگر تهیه شود. دانستن اینکه فردا، هفته بعد و… چه کار می کنید باعث می شود شما با خیالی راحت در ابتدای هر روز استارت بزنید.

راحتی و نداشتن دلهره از اینکه فردا چه می شود، استرس را از بین می برد. استرس و اضطراب همواره یک امر مخرب در یادگیری سریع زبان است. شما باید تا توان دارید این عنصر مخرب را از خود دور نگه دارید. استرس و اضطراب باعث تضعیف روحیه شما و تضعیف در کل امر یادگیری است و سرعت شما را کم میکند.

استفاده از روش های خودآموز

یادگیری سریع نیازمند ترکیب روش های آموزشگاهی و روش های خودآموز است. روش های خودآموز امکان استفاده تمام وقت را دارند. شما با استفاده از این روش ها در کنار زمان مشخصی که به یادگیری اختصاص می دهید، زمان های مرده و اوقات فراغت شما را نیز در بر می گیرد.

تنوع و گوناگونی یکی دیگر از امتیاز های این روش ها است. شاید نگاه کردن به فیلم های انگلیسی زبان در اوقات فراغت برای شما جوابگو نباشد. در عوض گوش کردن به موسیقی های انگلیسی برای شما بسیار لذت بخش باشد. روش خودآموز همانطور که گفته شد گستردگی زیادی دارد. شما می توانید تعدادی از آنها که مناسب شما است را انتخاب کنید. این روش اجاره می دهد زبان انگلیسی تماما وارد زندگی شما بشود.

ثبت نام در آموزشگاه های زبان

استفاده از روش های یادگیری سریع خود آموز به این معنا نیست که باید با روش های آموزشگاهی دشمن باشید. برای یادگیری سریع شما باید ترکیبی از تمامی روش ها را استفاده کنید. در واقع شما باید هرآنچه که بازدهی بالایی در آموزش شما دارد را به کار ببندید.

آموزشگاه های زبان انگلیسی پس از یک آزمون تعیین سطح، شما را در کلاس های لازم قرار می دهند. البته شما می توانید خود در این امر انتخابگر باشید. به عنوان مثال تنها در کلاس مهارت اسپیکینگ ثبت نام کنید. آنچه صد درصد است، نیاز مبرم شما به استفاده از روش های آموزشگاهی است. حال اینکه کدام کلاس ها و روش ها برای شما مثمر ثمر است به انتخاب شما است.

تهیه منابع صحیح و لازم

شما باید با توجه به آنچه که لازم دارید اقدام به تهیه منابع بکنید. تهیه منابع زیاد و عدم استفاده از آنها فایده ای ندارد. نه تنها فایده ای ندارد بلکه عدم استفاده شما باعث دلسردی و ناامیدی شما می شود. در عین حال شما باید منابع و کتاب های آموزشگاهی مناسب سطح و مورد نیاز خود را تهیه کنید.

استفاده از کتاب های فراتر یا پایین تر از سطح شما به شدت در امر یادگیری به شما ضربه می زند. کتاب های فراتر از سطح شما، شما را هنگام رجوع به آنها با دلسردی مواجه می کند. کتاب هایی که برای شما آسان باشد، دانش زبانی شما را به چالش نمی کشد. فلذا تهیه این منابع هم خالی از لطف است. شما به کتاب هایی احتیاج دارید که دانش و مهارت زبانی شما را به چالش بکشاند. قبل از تهیه منابع و کتاب ها حتما به درستی از مشورت و راهنمایی دیگران گوش کنید.

همانطور که در ابتدای کار گفتیم هر شخص باید روشی منحصر به فرد برای خود ایجاد کند. این روش است که برای او کارساز می شود. ما در این مقاله سعی کردیم به صورت مختصر و کاربردی یک تصویر کلی برای شما ایجاد کنیم. روش های یادگیری سریع زبان انگلیسی به اندازه موهای سر فراوانند. حال اینکه کدام برای شما بازدهی بیشتری دارد و آن را انتخاب می کنید، به شما بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها