بهترین روش های یادگیری لغات زبان انگلیسی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 16 خرداد 1402
بازدید:
بهترین روش های یادگیری لغات زبان انگلیسی - گالری کتاب آواگستر

لغات در هر زبانی به عنوان پایه و اساس کار است. هرچه قدر شما یک بنا یا مهندسی کاربلدی برای ساختن ساختمان در اختیار داشته باشید، بدون داشتن مصالح یک متر هم پیش روی نخواهید داشت. لغات در هر زبانی به عنوان آجر های لازم برای ساختن آن خانه مدنظر ما است. هر چه قدر ما به تعداد آجر ها و مصالح بیشتر و متنوع تری دسترسی داشته باشیم، ساختمان زبان ما زیباتر و بزرگ تر خواهد بود. در ادامه به یادگیری لغات زبان انگلیسی میپردازیم.

بارها و بارها برای شما گفته شده که زبان مقوله ای فرار است. یکی از علت های این مقوله فراموش کردن لغات و نداشتن روش های موثر برای یادگیری اصولی آنها است.  روش های بسیاری برای یادگیری لغات در زبان انگلیسی موجود است. شما باید از بین خیل این روش ها، لباسی که اندازه و برازنده شما است را انتخاب کنید.

همواره مرور کنید

مشکلی اکثریت زبان آموزان نه یادگیری لغات زبان انگلیسی جدید بلکه فراموش کردن آنها است. زبان  آموزان همواره به سرعت لغات جدیدی را فراگرفته و به سرعت فراموش می کنند. مهم این است که شما در کنار فرآیند یادگیری باید آموخته ها را مرور کنید. مرور کردن جدای از یادگیری نیست بلکه قسمت مهمی از خود یادگیری لغات جدید است.

مرور می تواند حالت ها و روش های مختلفی داشته باشد. جعبه لایتنرو استفاده از فلش کارت تنها تعداد کمی از روش های مرور است. شما می توانید روش مخصوص خود را که بازدهی شما را بالا میبرد برای مرور ایجاد کنید. استفاده از روش مخصوصی که خود ایجاد کرده اید، شاید بازدهی بیشتری از نسخه همگانی داشته باشد.

با سرعت مطمئنه حرکت کنید

بسیاری از زبان آموزان مخصوصا در مراحل ابتدایی با شور و شوقی فراوان به سراغ یادگیری زبان انگلیسی می روند. این شور و ذوق ابتدایی شما را با سرعت بالایی در مسیر قرار می دهد ولی این امر خصوصا در ابتدای کار منجر به خستگی و دل زدگی می شود. شما باید با سرعتی معقول شروع کرده و در صورت لزوم در ادامه سرعت خود را افزایش دهید.

این سرعت منطقی و معقول در یادگیری لغات انگلیسی بسیار شفاف دیده می شود. یادگیری لغات زیاد در مدت زمان محدود و فراتر از ظرفیت شما می تواند اثرات مخربی در ادامه کار داشته باشد. باید توجه داشته باشید، یادگیری لغات تنها قسمتی از یادگیری زبان انگلیسی است. شما باید برای قسمت های دیگر هم به صورت معقول و منطقی زمانی اختصاص دهید.

یادگیری لغات به اندازه معقول مدنظر شما، شما را در فرآیند مرور نیز سبک بال تر می کند. اگر یادگیری زبان انگلیسی به مثابه یک ماشین باشد. قراردادن وزن حداکثری در یک قسمت از ماشین مانع از حرکت صحیح ماشین خواهد شد. احتمال چپ شدن این ماشین در ادامه راه نیز وجود دارد.

لغت را به صرف لغت یاد نگیرید

شاید این عنوان برای شما گیج کننده باشد لکن منظور این است به تنهایی کلمه را یاد نگیرید. یک کلمه در قرص های زمانی و مکانی متفاوت معانی مختلفی می تواند داشته باشد. بعضی کلمات در برخی اصطلاحات می تواند معنی کاملا متفاوتی را حمل کند. در حین یادگیری به این نکته توجه کنید. یک کلمه را نه به تنهایی بلکه به صورت یک مجموعه و سریال یاد بگیرید. دیدن یک قسمت سریال هیچ گاه نمی تواند تصویر کلی آن سریال را برای ما نمایش دهد.

یادگیری فعال داشته باشید

منظور از یادگیری فعال صرف حفظ کردن لغات زبان انگلیسی نمی باشد. شما باید از لغات یادگیری شده در حداکثر حالات ممکن استفاده کنید. شما لغات تازه یادگیری شده را می توانید در تمارین اسپیکینگ خود استفاده کنید. از این لغات می توانید در تمرین رایتینگ برای پر بارتر کردن کلام استفاده کنید. کلمات را برای پرکردن ویترین یاد نمی گیریم. آنها را به دست می آوریم تا از آنها استفاده کنیم.

تهیه دفترچه لغات

یکی از راحت ترین روش های یادگیری و مرور لغات داشتن دفترچه مخصوص لغات است. شما می توانید یک دفترچه تهیه کنید و همراه خود داشته باشید. هر گاه با لغت جدیدی برخور کردید آن را یادداشت کنید. از طرف دیگر خود نوشتن لغات خود یک تمرین برای یادگیری است. طبق تحقیقات انجام شده مطالبی شخص حداقل یک بار یادداشت می کند در منحنی فراموشی عقب تر می افتد. در ضمن هرگاه خواستید از وقت های مرده خود استفاده کنید، با استفاده از این دفترچه به مرور لغات بپردازید.

همواره مطالعه آزاد داشته باشید

مطالعه آزاد به بحث یادگیری زبان انگلیسی و زبان دوم محدود نمی شود. بسیار محتمل است کسی که همواره مطالعه آزاد داشته به دایره لغات گسترده تری دسترسی دارد. این مطالعه همواره و حتی فارغ از بحث یادگیری در بلند مدت برای شما معجزه می کند. مطالعه آزاد هم در جهت تقویت زبان و دایره لغات برای شما مفید است و از طرفی باعث گستردگی و تفاوت جهان بینی شما با اشخاص عادی دیگر می شود.

 

 

استفاده از کتاب های آموزشگاهی مناسب

کتاب های آموزشگاهی ، گوناگونی بسیاری را شامل می شوند. شما باید با یک راهنمایی و مشاوره صحیح کتاب مدنظر خود را انتخاب کنید. چهارچوب این کتاب ها در نهایت امر یکی است. تفاوت این کتاب ها در موارد بسیار ریز و جزیی می باشد. چناچه شما دارای یک دایره لغات محدود باشید یا در این زمینه ضعف آنچنانی نداشته باشید، کتاب های متفاوتی را می توان پیشنهاد کرد.

دایره لغات همانطور که ذکر شد همچون مصالح و لازمه های شروع کار است. با ضعف در این نقطه حساس هیچگاه نمی توانید در یادگیری زبان انگلیسی به سمت جلو حرکت کنید. شما با خواندن این مقاله با راهکار های موثر و کارآمد برطرف کردن این نقصان آشنا شدید. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها