انواع لهجه های انگلیسی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 30 فروردین 1402
بازدید:
گالری کتاب آوا - انواع لهجه های انگلیسی

زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی، در بسیاری از کشورها به عنوان زبان رسمی و در تعداد زیادی از کشورهای دیگر به عنوان زبان دوم و زبان میانجی انتخاب شده است. این زبان مانند تمامی زبان های دیگر دارای لهجه های مختلف و گویش های بسیار است. از جمله این لهجه ها می توان به لهجه بریتیش، امریکن، اسکاتیش، ایرلندی، استرالیایی و.. اشاره کرد.در این مقاله به انواع لهجه های انگلیسی میپردازیم پس با ما همراه باشید .

لهجه بریتیش – British

جزیره انگلستان به عنوان مهد و زادگاه زبان انگلیسی شناخته می شود. برخلاف تصور عموم مردمان این جزیره همگی به یک روش سخن نمی گویند و این جزیره دارای گوناگونی های بسیاری است. آن لهجه بریتیش زیبایی که مدنظر ماست چیزی نیست که همه به آن زبان سخن بگویند. جزیره انگلستان دارای لهجه های بسیاری که ما به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

  • انگلیسی فصیح – Fluent English : لهجه بریتیش خود دارای انواع مختلف است ولی آنچه که مشهور شده است و آن را انگلیسی فصیح می نامند و در رادیو و تلویزیون کشور انگلستان مشاهده می کنید. همان لهجه خاص بریتیش است که گاهی آن را انگلیسی ملکه نیز می نامند. با نگاه کردن به سریال هایی نظیر داکتر هو می توانید با این لهجه آشنایی بیشتری پیدا کنید. یکی از بارزترین تفاوت های این لهجه با دیگر لهجه ها عدم تلفظ حرف ( T ) در انتهای کلمات است. شایان ذکر است که این تفاوت لهجه تنها در تلفظ واژه ها نیست بلکه در نوشتار و قواعد نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند.
  • کاکنی یا قشر کارگر – Working Class : یکی دیگر از لهجه های جزیره انگلستان لهجه کاکنی است. برخی آن را لهجه ساکنین شرق لندن می دانند و در واقع به نوعی پدر لهجه استرالیایی است. در واقع ما ریشه تمامی لهجه های خارج از جزیره انگلستان را به راحتی می توانیم در داخل جزیره پیدا کنیم؛ مثل همین لهجه کاکنی که ریشه لهجه استرالیایی است.
  • اسکاتیش – Scottish : کشور اسکاتلند در شمال جزیره خود دارای چهار لهجه مختلف است که معروف ترین آنها گلاسکو و ادینبورگ است. با گوش دادن به موزیک هایی نظیر گروه The Proclaimers می توانید متوجه شوید که کشیدن حرف ( R ) و اضافه کردن حرف ( Y ) یکی از نشانه های این لهجه است.

لهجه امریکن – American

آنچه که وقتی صحبت از زبان انگلیسی می شود به ذهن اکثریت ما خطور میکند، همین لهجه امریکن است. مقصود ما در اینجا از لهجه امریکن، لهجه ساکنین آمریکای شمالی است. مانند لهجه نیویورک،جنوب و لهجه جنوب آمریکا است.

  • نیویورک – New York : آنچه در فیلم و سریال های خارجی و انگلیسی زبان به وفور می توان مشاهده کرد، لهجه نیویورک است. با دیدن سریال هایی نظیر فرندز و آشنایی با مادر می توان به چگونگی این لهجه پی برد. به اعتقاد برخی این لهجه نیویورک یکی از جذاب ترین و ساده ترین لهجه های زبان انگلیسی است.
  • جنوب – South : یکی از متفاوت ترین لهجه های آمریکای شمالی لهجه جنوب است. تفاوت آشکار و بارز این لهجه ، آهستگی آن و کش دادن مصوت ها است. این لهجه در بیشتر قسمت های جنوبی کشور آمریکا و خاصا در مناطق روستایی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • لهجه عمومی آمریکا – General American : این لهجه دارای ویژگی خاص قومی و یا منطقه ای نیست و به عنوان لهجه استاندارد در کشور آمریکا مورد استفاده است. اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها،مخصوصا غرب آمریکا به این لهجه صحبت می کنند.

لهجه های زبان انگلیسی دارای گوناگونی و طیف های مختلف است. ما در این مقاله سعی کردیم به انواع لهجه های انگلیسی مهم و کاربردی که حتی ریشه دیگر لهجه ها قرار گرفته اند، اشاره کنیم. این لهجه ها در تلفظ، املا و حتی گاهی گرامر تفاوت هایی با همدیگر دارند.  آنچه مهم است این مسئله است که قبل از تصمیم جدی از باب یادگیری زبان انگلیسی، تهیه کتاب های آموزشگاهی و رفتن به کلاس های تدریس زبان لهجه مورد نظر خود را انتخاب کرده و در جهت همان تصمیم خود آموزش ببنیم. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

 

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها