آموزش زبان انگلیسی به کودکان

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 30 اردیبهشت 1402
بازدید:
آموزش زبان انگلیسی به کودکان - گالری کتاب آواگستر

بسیاری از ما در حال حاضر حسرت کارهایی که در گذاشته انجام نداده ایم را داریم. یکی از این حسرت های بزرگ یادگیری زبان انگلیسی از کودکی و از سنین پایه است. یادگیری زبان انگلیسی به کودکان شاید ساده به نظر رسد ولی کاری دشوار است. این کار نیز همچون هر کاری پیچیدگی های خاص خود را دارد. آموزش زبان انگلیسی در کودکان بسیار متفاوت تر از بزرگسالان است. این یادگیری باید سازنده باشد. این یادگیری نباید به کاری خسته کننده تبدیل شود. چراکه این امر باعث دلسردی و زده شدن کودک از زبان انگلیسی می شود. این یادگیری باید در یک مسیر هموار و با سرعتی مطمئنه باشد.

نکات کاربردی و تکنیکی بسیاری وجود دارد که شما خود در خانه نیز می توانید آنها را با کودک بکنید. قبل از رفتن به کلاس های آموزش زبان بهتر است که مدتی خود شما در خانه او را آموزش دهید. با این کار کودک پس از شروع کلاس ها نه با ذهنی خالی بلکه با اعتماد به نفس در کلاس حاضر می شود. این اعتماد به نفس در بهتر شدن ادامه فرآیند یادگیری به او کمک می کند.

1.خود شما هم جزوی از فرآیند یادگیری هستید

همراه بودن یک بزرگسال با کودک در یادگیری امری واجب و صد درصد لازم است. با دادن تعدادی کتاب به کودک و رها کردن او به حال خود نباید چشم انتظار بازدهی بالایی باشید. همراه بودن یکی از والدین از ابتدای کار در کنار کودک بسیار مهم است. شما باید چراغ این مسیر تاریک برای کودک باشید. مرحله مرحله باید با او جلو بیایید و مسائل گنگ و مبهم را برای او توضیح دهید.

2.بازی و سرگرمی عنصر ثابت است

سن کودکان ما این را لازم می کند که آموزش همواره با بازی و سرگرمی همراه باشد. در این سنین شما برای یاد دادن چیزی یا کاری به کودکان مجبور به داخل کردن عنصر بازی هستید. این بازی کودک را در دنیای خود نگه می دارد و او را خسته نمی کند. خستگی و گیج شدن باعث می شود کودک از یادگیری فرار کند. انتخاب کتاب هایی مناسب کودکان می تواند بیشتر به شما کمک کند. کتاب هایی که بازی و سرگرمی بیشتری دارند، مفیدتر می توانند باشند.

3.مرور را فراموش نکنید

حلقه مفقود یادگیری مرور است. در مورد کودکان این کار باید دو چندان باشد. خصوصا در سنین کمتر باید مرور برای کودکان بیشتر باشد. برای مثال چناچه یک کتاب داستان برای کودک به زبان انگلیسی می خوانید نباید بعد از یک بار خواندن به طور کلی فراموش شود. باید چند بار دیگر تکرار شود. تکرار تا زمانی صورت می گیرد که شما از یادگیری کامل کودک مطمئن شوید.

4.هدف آشنایی است نه فراتر از آن

نکته ای که گاهی والدین به آن دقت نمی کنند، همین است. هدف ما در این دوره به خصوص در سنین پایین تر آشنایی کودک با زبان انگلیسی است. هدف ما یاد دادن زبان انگلیسی به کودک همچون بزرگسالان نیست. کودک ما در این دوره نهایتا باید با مبانی و الفبا آشنا شود. درگیری بیش از حد کودک با زبان انگلیسی منجر به زده شدن او از زبان انگلیسی می شود. این یادگیری نیز باید بریا کودک ما یک سرگرمی و تفریح باشد نه کاری سخت و پیچیده.

5.آموزش با یک برنامه معین باشد

آموزش زبان انگلیسی در هر سطحی باید یک برنامه مشخص باشد. در مورد کودکان ین برنامه تفاوت هایی دارد. شما باید برنامه ای مشخص با تکرار و مداومت ولی عاری از خسته شدن تهیه کنید. این برنامه می تواند روزانه و حتی یک روز در میان باشد ولی پارت های آن باید کوتاه باشد. ما با کودکان سر و کار داریم. آنها خیلی زود خسته می شوند. فلذا یک برنامه هر روزه ولی با تایم ها کوتاه بسیار مفید است.

6.کودک را در طول روز در معرض زبان انگلیسی قرار دهید

این روش می تواند بازدهی بسیاری بالایی داشته باشد. مصداق های فراوانی این روش دارد. موسیقی های ساده به زبان انگلیسی یکی از آنها است. خواندن کتاب های داستان انگلیسی یکی دیگر از آنها است. البته این بدان نیست شما کناره گیری می کنید. شما باید در تمامی آنها در کنار کودک باشید. معنی موسیقی ها را برای کودک خود شرح بدهید. کتاب داستا برای کودک خوانده و کلمات جدید را برای او توضیح بدهید.

روش های یادگیری و یاد دهی زبان انگلیسی به کودکان متفاوت تر از بزرگسالان است. نقطه مشترک در تمامی این راه حضور یکی از والدین یا حداقل یک شخص بزرگسال در کنار کودک است. در این مقاله حداقل ها و باید های آموزش زبان انگلیسی به کودکان را برای شما روشن کردیم.

برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها