آزمون آیلتس چیست؟

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 29 فروردین 1402
بازدید:
گالری کتاب آوا - آیلتس

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون هایی که در ارتباط با تسلط به زبان انگلیسی نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورها به رسمیت شناخته می شود. با موفقیت در این آزمون شما می توانید بخش بسیار بزرگی از مهاجرت خود به کشورهای خارجی را تمام شده بدانید چراکه در این آزمون چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی شما به محک آزمون قرار می گیرد. این نام خلاصه شده International English Language Testing System به معنی سامانه بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی است. مدرک آیلتس نه برای مهاجرت بلکه برای تحصیل و کار در بیش از 100 کشور دنیا قابل قبول است. این مدرک در بعضی از موارد تنها مدرک معتبر برای یادگیری زبان انگلیسی می باشد.

آزمون آیلتس یا تافل :

این آزمون در برابر آزمون تافل آمریکایی قرار دارد. آزمون آیلتس توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می شود. داشتن یکی از این دو مدرک زبان به عنوان بخشی از مدارک مهاجرت شما ضروری است. البته این مورد بستگی به خواسته کشور مقصد شما و موسسه مدنظر دارد. پس قبل از شروع به یاگیری و تقویت زبان انگلیسی، شما باید تصمیم بگیرید که در کدام آزمون شرکت خواهید کرد. به عنوان حرف اخر می توان به این مهم اشاره کرد که آزمون آیلتس بسیار معتبرتر از آزمون تافل است.

بهترین منابع برای آزمون آیلتس :

منابع ازمون آیلتس از پیش معین و مشخص نیستند. در واقع تسلط شما بر روی زبان انگلیسی و استفاده کاربردی آن برای برگزارکنندگان آزمون مهم است. شما برای دستیابی به این مهم می توانید از روش ها و منابع مختلفی کمک بگیرید. برخی با روش های خودآموز راحتی و بازدهی بیشتری داشته و از آن ها استفاده می کنند. از طرفی عده ای دیگر به موسسات آموزش زبان مراجعه کرده و با تهیه کتاب های آموزشگاهی سعی در تقویت زبان انگلیسی خود دارند.

مدت اعتبار آزمون آیلتس :

آزمون آیلتس همچون یک مدرک دانشگاهی نیست و اعتبار دائمی ندارد. اعتبار این آزمون از زمان قبولی به مدت دو سال است. چراکه موسسات برگزارکننده آن معتقدند بعد از دو سال نیاز است که متقاضی دوباره به محک آزمون گذاشته شود تا از تسلط او بر روی زبان انگلیسی اطمینان حاصل کنند.شما در این مدت می توانید مدرک خود را به موسسات و دانشگاه هایی که آن را از شما درخواست می کنند ، ارسال کنید.

نمره بندی آزمون‌ :

شما در آزمون آیلتس 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی اسپیکینگ ، لیسینینگ، رایتینگ و ریدینگ را در مدت زمان سه ساعت امتحان خواهید داد. نمره نهایی شما بین 0 الی 9 قرار خواهد گرفت. در واقع هر کدام از این چهار بخش نمره جداگانه دارند و در نهایت میانگین این نمرات برای شما لحاظ خواهد شد.

نمرات بالاتر از 6 نمره خوبی هستند و در بسیار از موارد کافی است. با این حال شما باید این را در نظر داشته باشید که نمره قابل قبول موسسه مدنظر شما نسبت به رشته ها و مشاغل مختلف متفاوت خواهد بود. اما با همه این موارد اگر شما بتوانید میانگین نمره 7 را به دست بیاورید کافی خواهد بود.

در این مقاله تلاش کردیم هرچند به صورت مختصر اطلاعات لازم و کافی را درباره آزمون آیلتس در اختیار شما قرار دهیم. آزمون آیلتس یکی از معتبر ترین و در عین حال سخت ترین آزمون های زبان انگلیسی است. موفقیت در آن نیازمند اطلاعات دقیق و کافی و اتخاذ یک روش و متد مطالعاتی منظم و کارآمد است.

برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

 

برچسب‌ها:

گالری کتاب آوا

دیدگاه‌ها