آزمون آیلتس جنرال (General)

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 26 خرداد 1402
بازدید:
آزمون آیلتس جنرال (General) - گاری کتاب آوا

شاید معتبرترین مدرک زبان انگلیسی همین آزمون آیلتس باشد. آزمون آیلتس انواع مختلفی دارد. یکی از مهم ترین آنها آزمون آیلتس جنرال است. در این آزمون همچون آزمون آکادمیک چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن( reading, writing, listening, speaking) سنجش می شود.

آزمون آیلتس جنرال چیست؟

آزمون آیلتس جنرال کمی راحت تر از آزمون آیلتس آکادمیک می باشد. نمره قابل قبول در آن نیز همچون آکادمیک بالا نیست. این آزمون برای استفاده روزانه و سطحی پایین تر از تحصیلات عالی مورد نیاز است. افراد به دلایل مختلفی به مهاجرت و مدرک آیلتس نیاز دارند. فلذا نیاز آنها به زبان انگلیسی نیز متفاوت است. شخصی که برای تحصیلات بالای دانشگاهی اپلای می کند با شخصی که کاری ساده تر انجام می دهد، به سطوح مختلفی از تسلط به زبان نیاز دارند.

آزمون آیلتس جنرال برای کسانی که مهاجرت شغلی را مدنظر دارند و از طرفی برای تحصیلاتی پایین تر از کارشناسی به دنبال اپلای هستند، مفید است. تحصیلات کالج و دوران پیشا دانشگاهی برای آزمون آیلتس جنرال بسیار مناسب تر است. البته این مهم از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. بهتر است شما قبل از شروع جدی به یادگیری زبان و انجام کارهای مربوط به مهاجرت از مدرک درخواستی سازمان مربوطه اطمینان حاصل کنید.

بخش های مختلف آزمون آیلتس جنرال

بالاتر نیز ذکر شد که آزمون آیلتس جنرال همچون آکادمیک شامل چهار بخش اصلی است. شما در هر بخش به تعدادی سوال معین در ظرف زمانی مشخص پاسخ می دهید.

شنیدن (Listening)

این بخش تفاوت زیادی با آیلتس آکادمیک ندارد. در این بخش در ظرف مدت زمانی 40 دقیقه باید به 40 پرسش جوابگو باشید. این را در نظر داشته باشید که تنها یک بار می توانید به فایل مدنظر گوش دهید. پس از گوش دادن و پاسخگویی فرصتی دارید تا جواب ها را وارد پاسخنامه بکنید.

خواندن (Reading)

در این بخش یک دفترچه در اختیار شما قرار می گیرد. در این دفترچه با دو تا سه متن مواجه می شوید که حدود دو الی سه هزار کلمه در خود دارد. این سه متن دارای حدود 40 سوال می باشد که یک ساعت برای پاسخگویی وقت دارید. شما در این 60 دقیقه باید جواب های درست را پیدا و در پاسخنامه وارد بکنید.

نوشتن ( Writing )

در این بخش مهارت نوشتاری شما سنجش می شود. در مدت زمان 60 دقیقه باید دو متن را بنویسید. به طور معمول متن اول باید چیزی حدود 150 کلمه و دومی 250 کلمه باشد. در متن دوم موضوعی مطرح می شود. حال شما باید تصمیم بگیرید که با آن مخالف هستید یا مخالف. نظرات، دلایل و عقاید خود را در جهت موافقت یا مخالفت بنویسید. برای متن اول چیزی حدود 20 دقیقه و دومی 40 دقیقه در نظر داشته باشید.

مکالمه ( Speaking )

بخش مکالمه اکثرا در فردای آزمون اصلی و جدای از سه بخش دیگر برگزار می شود. این بخش حدودا 20 دقیقه است. از دو بخش اصلی تشکیل می شود. در بخش اول مصاحبه گر از یک موضوع عادی و شخصی با شما صحبت می کند. در بخش دوم موضوعی مطرح می شود و به زبان آموز فرصت داده می شود که در مورد آن فکر کند. سپس سوالاتی در مورد این موضوع و بخش از شما پرسیده می شود.

آزمون آیلتس جنرال یا آکادمیک

آزمون آیلتس در حالت جنرال و آکادمیک شباهت ها و تفاوت هایی دارند. بخش شنیداری و مکالمه تفاوتی بین جنرال و آکادمیک وجود ندارد. در بخش شنیدن و نوشتن تفاوت های این دو آزمون آشکارتر است. نمره قابل قبول در هر کدام متفاوت تر است. در آزمون آکادمیک حداقل نمره بین 6.5 تا 7 است. حال اینکه در جنرال نمره 5 حتی در برخی موسسات و شرکت ها هم قابل قبول است.

آزمون آیلتس جنرال برای مهارجت شغلی و تحصیلات کالج بیشتر مدنظر است. در برخی مشاغل نظیر مربوط به پزشکی همچنان آزمون آیلتس آکادمیک مدنظر است. برای جلوگیری از اتلاف وقت باید پیش از هرچیزی از مدرک درخواستی کشور مدنظر پرس و جو بکنید.

آزمون آیلتس جنرال در کنار شباهت ها و تفاوت ها با آزمون آیلتس آکادمیک سختی ها و چالش های خود را دارد. در این مقاله به صور حداقلی شما را با آزمون آیلتس جنرال آشنا کردیم. موفقیت و نمره قابل قبول در آن نیازمند تحقیق و تلاش مفصلی است. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها