انتخاب کتاب زبان برای کودکان

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 10 آبان 1402
بازدید:
انتخاب کتاب زبان برای کودکان - گالری آواگستر

بسیاری خانواده ها بعد از به دنیا آمدن فرزند خود برنامه هایی برای تحصیلات آینده او دارند. این تصمیمات تحصیلی همواره یک نکته مشترک دارند. آن نکته مشترک یادگیری، زبان انگلیسی در کنار تحصیلات عادی است. در این میان انتخاب کتاب زبان برای کودکان خود می تواند تصمیمی سخت و چالش بر انگیز باشد.

انتخاب کتاب زبان برای کودکان نیازمند اطلاعاتی من باب تقسیم بندی این کتاب ها و فرآیند این انتخاب است. حال شما با به دست آوردن این اطلاعات می توانید انتخاب درستی در کتاب زبان داشته باشید.

فرآیند انتخاب کتاب برای کودکان

در بزرگسالی گاهی خود شما می توانید با تنها یک مشاوره در مورد انتخاب کتاب تصمیم لازم را بگیرید. در مورد کودکان این مسئله صادق نیست. برای یادگیری زبان انگلیسی ما باید کودک را در یک آموزشگاه تدریس زبان ثبت نام کنید. در این آموزشگاه با توجه سن و سال کودک شما را در یکی از کلاس ها و  رده بندی ها ثبت نام می کنند.

لامز به ذکر است که شما و کودک تاثیر آنچنانی بر روی فرآیند انتخاب کدام در ورژن آموزشگاهی ندارید. در حالت دوم چنانچه خود می خواهید مراحل ابتدایی و اولیه یادگیری را به صورت اصولی پیش ببرید باید در انتخاب کتاب دقت عمل داشته باشید.

تقسیم بندی کتاب های زبان کودکان

کتاب های کودکان در رده های مختلف و بر اساس تقسیم بندی های مختلف قرار می گیرند. یکی از این تقسیم بندی ها بر اساس رده بندی سنی می باشد.

کودکان پیشا مدرسه

این مدل کتاب ها برای رده سنی 5 الی 7 سالگی تعبیه شده است. کتاب های این دوره بیشتر بر روی مهارت های شنیداری و گفت و گو متمرکز است. کل مبحث نوشتاری این کتاب های رنگ آمیزی است. یکی از بهترین نمونه این کتاب های مجموعه Pockets می باشد.

کودکان مدرسه

کتاب های این دوره کمی پیشرفته تر و در مواردی دارای کتاب کار یا همان Work Book می باشند. در این دوره شاید کمی سخت تر باشد که کودک ما فارغ از یک مدرس حرفه ای و آموزشگاه به تنهایی و تنها با کمک شما بتواند مسیر یادگیری را به درستی طی کند.

کتاب های این دوره به نسبت قبل پیشرفته و می توان گفت سعی در تقویت مهارت های گوناگون در کودکان را دارند. این کتاب ها دارای تنوع بسیار بیشتری نسبت به کتب دوره کودکان پیشا مدرسه دارند.

 

جایگاه والدین در یادگیری زبان

اشتباهی فراگیر در یادگیری زبان و انتخاب کتاب زبان برای کودکان انفعال والدین کودک در فرآیند یادگیری است. در حالت آموزشگاهی که یک مدرس به کودک شما تخصیص می شود نیز شما به عوان والدین باید پیگیر یادگیری و یار همراه کودک در مراحل یادگیری باشید.

ثبت نام کودک در آموزشگاه و رها کردن آن به بهانه یادگیری خود به خودی اشتباهی فاحش است. شما باید در تمامی مراحل فارغ از مدرس و آموزشگاه با او تمامی این مراحل را طی کنید. در غیر این صورت کودک در مسیر یادگیری رفته رفته خسته و از زبان انگلیسی دور می شود.

انتخاب کتاب زبان برای کودک دلبند شما یک فرآیند تخصصی و سخت است. چنانچه با این فرآیند آشنا و اطلاعات کافی را ندارید، باید به سوی یک مشاوره حرفه ای و تخصصی حرکت کنید.

برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشگاهی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها