موفقیت در آیلتس

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 3 خرداد 1402
بازدید:
موفقیت در آیلتس - گالری کتاب آواگستر

آزمون آیلتس یکی از معتبر ترین آزمون ها در سطح زبان انگلیسی است. این آزمون در کنار معتبر بودن سختی های خاص خود را دارد. یکی از رایج ترین شیوه های بررسی مهارت های شما در زبان انگلیسی همین آزمون است. بسیاری از کشورها و موسسات خارجی این مدرک را از شما درخواست می کنند.

موفقیت در آیلتس به پارامتر های مختلفی نیاز دارد. این پارامتر ها گوناگونی بسیاری را شامل می شوند. قسمتی از آنها به شما و قسمتی به نحوه آماده سازی شما برمی گردد. به صورت خلاصه شما باید برای موفقیت در آیلتس تلاش کنید. این تلاش باید دارای مداومت و جدیت باشد.

آزمون ماک را فراموش نکنید

آزمون ماک یک آزمون شبیه ساز آیلتس است. شما باید حتما در این آزمون شرکت کنید. این آزمون عین به عین آزمون آیلتس را برای شما شبیه سازی می کند. بهترین نتیجه آن قرار گرفتن شما در شرایط آزمون است. به این ترتیب شما یک بار به معنی واقعی کلمه در آزمون قرار می گیرید.

این آزمون شبیه ساز باید در زمانی نزدیک به آزمون اصلی برای شما باشد. با این کار شما می توانید تمامی مهارت و دانش زبانی خود را امتحان کنید. در شرایط آزمون قرار گرفته و جدای از مهارت های زبانی، نحوه مدیریت زمان و مواجهه با عنصر استرس را یک بار به درستی قبل از آزمون اصلی تمرین می کنید.

از آیلتس به دنبال چه هستید؟

افراد مختلف و زیادی در جای جای دنیا در آزمون آیلتس شرکت می کنند. هر کسی از مدرک این آزمون هدف هایی دارد. شما از آیلتس به دنبال چه هستید؟ فکر کردن به این موضوع هدف اصلی شما را آشکار می کند. شما برای هر حرکتی، هدفی و سپس به یک نقشه راه نیاز دارید.

اشتباه رایج اکثریت ما غرق شدن در نقشه راه و فراموش کردن هدف است. این هدف است که ما را به حرکت انداخته. فلذا باید این هدف را فراموش نکنیم. آن را پیوسته به خاطر داشته باشیم. این هدف و فکر کردن به آن باعث قوت قلب ما در مسیر می شود. این هدف محرک و انگیزه ای مضاعف برای ما ایجاد می کند. گاهی مشکل ما غلط بودن روش و راه نیست بلکه گاهی ما به انگیزه و یادآوری آن هدف اصلی نیاز داریم.

استفاده ار تکنیک های مدیریت زمان و کاهش اضطراب

گاهی نه اصل موضوع بلکه موضوعاتی فرعی برای ما مشکل زا می شوند. یکی از این موارد مدیریت زمان و مواجهه با استرس است. بسیار معمول است که گاهی در آزمون ها مختلف ما دانش کافی برای پاسخگویی را داریم لکن زمان مشخصی برای پاسخگویی داریم. فلذا باید زمان خود را به نحو احسن مدیریت کنیم تا از این جبهه ضربه نخوریم.

اسم امتحان و آزمون خود به خود حتی کم در همه ما ایجاد استرس می کند. حال این آزمون آیلتس باشد و ما وقت و هزینه ای برای آن صرف کرده باشیم، استرس دو چندان می شود. یکی از مشکلات زبان آموزان همین استرس و اضطراب است. این استرس گاهی باعث می شود حتی دانسته های خود را فراموش کنیم. استرس زا ترین قسمت ماجرا در آیلتس قسمت اسپیکینگ است. این قسمت آزمون به صورت مکالمه و شفاهی است. این باعث می شود استرس زبان آموز به نهایت ممکن برسد. ما باید با تمرین های مختلف و مداوم این مهم را در خود به کمرنگ ترین حالت خود برسانیم.

بالابردن تمرکز و توجه دقیق به سوال

فهمیدن صورت مسئله، نصف حل یک مسئله است. یعنی در ابتدای امر ما باید بدانیم طرف مقابل از ما چه درخواست می کند سپس به درخواست او بتوانیم به درستی پاسخ دهیم. یکی از مشکلات رایج همین نداشتن تمرکز در طول آزمون است. این مهم گاهی باعث می شود در عین اینکه شما دانش و مهارت کافی را دارید، نتوانید به درستی پاسخ دهید.

شیوه صحیح خواندن روی سوال و درک درست از مطلب شما را در موفقیت در آیلتس کمک می کند. داشتن تمرین های متفرقه و جدای از آزمون برای بالا بردن تمرکز می تواند مفید باشد. این تمرکز و دقت بالا نه فقط در آزمون بلکه در جاهای دیگری نیز برای شما بسیار مفید است.

مقاله سعی داشت که نکات کلیدی و کاربردی که مغفول هستند را برای شما شرح دهد. این نکات لیست بلند بالایی دارد که ما سعی کردیم مهم ترین و ارزشمند ترین آنها را برای شما پررنگ بکنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها