یادگیری زبان انگلیسی ( نکات کلیدی )

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 3 اردیبهشت 1402
بازدید:

یادگیری زبان انگلیسی برای غیر انگلیسی زبانان گاهی یکی از سخت ترین کارها است. این یادگیری برای کسانی که فقط زبان مادری خود را آموخته اند، بسیار دشوار است. بر اساس گفته روانشناسان یادگیری زبان سوم یا چهارم بسیار آسان تر از زبان دوم است. بعد از زبان دوم ، ذهن شما برای یادگیری زبان های دیگر بسیار مساعد تر خواهد بود.

در مقاله یادگیری زبان انگلیسی به ارکان و چهارچوب فراگرفتن این زبان پرداختیم. در این مقاله به نکات کلیدی و کاربردی می پردازیم واین امر باعث افزایش سرعت ما در یادگیری می شود.

هدف گذاری کنید

قبل از شروع به یادگیری باید برای خود هدف گذاری بکنید. کشتی که یک هدف مشخص دارد، سریع تر به مقصد دلخواه خود می رسد. شما باید در ابتدای امر از خود سوال کنید. چرا می خواهید انگلیسی را یاد بگیرید؟ میخواهید مهاجرت کنید؟ می خواهید به مسافرت بروید؟ یکی از مشکلات زبان آموزان همین نداشتن هدف است. با این هدف گذاری مشخص می شود که به چه منابع و مهارت هایی دقیقا احتیاج دارید.

قبل از هدف گذاری باید بدانید در چه سطحی قرار دارید. کشتی قبل از حرکت به سمت هدف باید بداند خود در کجا قرار دارد. این یعنی شما نیازمند یک آزمون تعیین سطح دقیق هستید. پس از مشخص شدن بیماری است که نسخه مورد نیاز آن بیمار باید تجویز شود. پس از آزمون تعیین سطح است که متوجه می شوید باید کدام کتاب های آموزشگاهی را تهیه کنید.

نترسیدن از اشتباه کردن

یکی از مشکلات زبان آموزان ترسیدن آنها از اشتباه کردن است. قبل این مسئله باید بدانید که شما هیچ گاه نمی توانید Native ( مانند یک زبان بومی ) صحبت کنید. به صورت علمی اثبات شده است که هر چه قدر هم شما در یادگیری و کاربرد زبان خبره شوید باز هم مانند یک انگلیسی زبان نمی توانید آن را به کار ببرید. علت این امر تفاوت قالب های فکری در زبان های مختلف است.

با قبول این نکته که اشتباه کردن در استفاده از زبان انگلیسی امری عادی است راحت تر می توانید از آن استفاده کنید. شاید متناقض به نظر برسد ولی با اشتباه کردن شما یک فرصت بسیار خوب برای یادگیری بهتر دارید. این اشتباه کردن باعث می شود شما آن را به یاد داشته باشید و از خطاهای تکراری جلوگیری کنید.

 

 

استفاده از یوتیوب

روش های کم هزینه و در عین حال راحتی برای تقویت زبان انگلیسی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از یوتیوب است. ما می توانیم در اوقات فراغت و در موضوعات دلخواه خود کلیپ های متنوعی را در این بستر پیدا کنیم. استفاده از یوتیوب باعث تقویت مهارت لیسینینگ و اسپیکینگ ما می شود. از جمله یوتیوبر های انگلیسی زبان می توان به Johnny Harris و Mr.beast اشاره کرد.

ارتباط با انگلیسی زبانان

مقصود ما از انگلیسی زبانان کسانی هستند که زبان مادری آنها انگلیسی است. این ارتباط باعث می شود ما فراتر از انگلیسی کتابی برویم. اصطلاحات و کلمات کلیدی را بیاموزیم. این امر باعث افزایش سرعت یادگیری ما می شود. ارتباط با افراد انگلیسی زبان به خصوص باعث افزایش مهارت اسپیکینگ ما می شود.

راه های مختلفی برای ارتباط با انگلیسی زبانان هست. یکی از آنها شبکه های اجتماعی همچون توییتر،  لینکدین و اینستاگرام است. شما با استفاده از این شبکه ها می توانید با انگلیسی زبانان لینک شده و ارتباط برقرار کنید.

همواره مرور کنید

یکی از مشکلات یادگیری زبان فرار بودن آن است. برای جلوگیری از این مشکل باید همواره مرور کنید. این را به یادداشته باشید شب ها قبل از خواب زمانی را مرور مطالب آن روز اختصاص بدهید. این مرور دوباره و چندباره باعث سرعت گرفتن یادگیری شما می شود

تهیه یک دفترچه و همراه داشتن آن

شما باید یکی دفترچه تهیه کنید و آن را همواره پیش خود داشته باشید. شما هر روز نکات کلیدی و اشتباهات خود را در آن یادداشت کنید. این دفترچه باعث سهولت شما در امر مرور می شود. همچنین باعث گردآوری تمام مباحث مهم در یک جا می شود.

 

برای اطلاعات بیشتر ، خرید کتاب های آموزشی و غیره میتوانید از سایت گالری کتاب آوا دیدن فرمایید .

برچسب‌ها:

آژانس تبلیغاتی فر

دیدگاه‌ها